امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

زمان برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر رضوی در جنوب کرمان مشخص شد

جیرفت- ابتکارآنلاین: زمان برگزاری و ترکیب کمیته های اجرایی دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان مشخص و مقرر شد که این رویداد روزهای ١٩ تا ٢١ اردیبهشت در جیرفت برگزار شود.
کد خبر: 8682
زمان انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ بعد از ظهر -
62 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – دبیر این جشنواره روز یکشنبه در نشست هماهنگی این رویداد گفت: ۱۴۶ اثر به صورت کتبی به جشنواره ارسال که فیلم ۶۰ اثر بارگذاری کامل شده‌ است.

علی محمد رادمنش افزود: از بین ۶٠ اثری که فیلم آنها بارگذاری شده از ۱۰ اثر برای ورود به جشنواره حمایت می‌کنیم و در صورت افزایش اعتبار نهایت تا ۱۲ اثر امکان پذیرش وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه یک یا ٢ اثر به جشنواره‌های بین المللی همچون فجر معرفی می‌شوند اضافه کرد: اگر آثار ارائه شده به جشنواره بیشتر از حد انتظار بود بخشی را به قسمت جنبی اختصاص می‌دهیم.

رادمنش با اشاره به اینکه سه نفر ترکیب هیات داوران را تشکیل می‌دهند اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره در جنوب کرمان بهره‌مندی فعالان تئاتر این منطقه از این رویداد فرهنگی است.

وی یادآور شد: خواستار مشارکت قوی هنرمندان در جشنواره شد و ادامه داد: به شکل فردی و رسانه‌ای تلاش کنیم این رویداد به مردم اطلاع رسانی شود.

دبیر دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان افزود: اگر افرادی می‌توانند با در اختیار گذاشتتن مکان و کمک در هزینه‌ها یا مشارکت در پذیرایی و اعمال تخفیف در خدمات به جشنواره یاری برسانند از آنها بهره گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هم در این نشست گفت: جنوب استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه تئاتر دارد و این جشنواره ملی را دنبال کردیم که این اتفاق در جنوب استان رخ دهد.

بهرام مسلمی مهمنی افزود: تئاتر نسبت به هنرهای دیگر ظرفیت های بیشتری دارد.

وی یادآور شد: بنیاد فرهنگی- هنری امام رضا(ع) به جنوب کرمان لطف کرد و این اتفاق مبارکی بود که جشنواره ملی تئاتر خیابانی در این منطقه برگزار شود.

مسلمی مهنی ادامه داد: جنوب استان کرمان با پشتوانه چهره‌های شاخصی که در حوزه تئاتر دارد و با فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می گیرد در حال تبدیل به پایلوت (نمونه) تئاتر خیابانی است.

وی تاکید کرد: مردم جنوب کرمان به ولایتمداری و دینداری شهره هستند و برگزاری چنین رویدادی در این خطه از این منظر هم حائز اهمیت است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *