امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اعزام یکهزار بسیجی استان تهران برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور

ری – ابتکارآنلاین: مسئول سازمان اردویی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران اعلام کرد: یکهزار و ۳۸ نفر از بسیجیان این استان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور (بازی دراز) در کرمانشاه اعزام شدند.
کد خبر: 9361
زمان انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ بعد از ظهر -
39 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سرهنگ سعید اصلانی با اشاره به برگزاری گرامیداشت عملیات بازی دراز کرمانشاه به عنوان نماد مقاومت و حماسه آفرینی، رشادت و سلحشوری های رزمندگان اسلام اظهار داشت: این مراسم در ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور بسیجیان و با سخنرانی سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در منطقه عملیاتی بازی دراز برگزار شد.

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

مسئول رسانه بسیج استان تهران گفت: نخستین شب از مراسم در امام زاده اسحاق سر پل ذهاب گرد هم آمدیم و روز بعد، از ۶ و نیم صبح صعود به قله بازی دزار انجام شد که همراه با سخنرانی سردار سلامی بود.

مصطفی قاضی زاده ادامه داد: بسیجیان به صورت گروههای خانوادگی، دانشجویی و دانش آموزی در این مراسم شرکت کردند و ظهر ۱۵ اردیبهشت نیز مراسم به اتمام رسید و به تهران بازگشتیم.

وی خاطرنشان کرد: برای چهاردهم خرداد ماه نیز جشنواره ره آورد سرزمین نور را نیز در پیش داریم و در این باره برنامه‌هایی در دست اقدام است.

در بازگشت از این سفر معنوی، حسب وظیفه و باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب بیان پیشرفت های صنعتی و علمی کشور بر آن شدیم که بازدیدی از شرکت ها و کارخانه های صنعتی، تولیدی که به نحوی در معیشت مردم تاثیرگذارند و با تولید خود امید را در دل زنده نگه می‌دارند باشیم.

پس از اتمام این ماموریت ظهر شنبه با کسب خاطرات شیرین از این سفر ارزشمند به مقصد شهرستان های استان تهران عزیمت کردیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *