امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
آیت الله سعیدی:

نگاهمان به افرادی که خود را از نعمت حجاب محروم کرده‌اند بدبینانه نیست

قم – ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در قم با بیان اینکه نگاهمان به افرادی که خود را از نعمت حجاب محروم کرده‌اند بد نیست، گفت: نگاه ما نگاه امیرالمؤمنین (ع) و مالک اشتر است که با همه اقشار جامعه برخورد خوب داشتند ولی این سخن به معنی این نیست که اگر کسی از خط قرمزها عبور کند با او برخورد قانونی نشود.
کد خبر: 9462
زمان انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ بعد از ظهر -
56 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – آیت‌الله سید محمد سعیدی ۲۸ اردیبهشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم ، با اشاره به دهه کرامت عنوان کرد: تلاشمان باید بر این باشد که از انفاس قدسی، کلمات ناب و رفتار اهل بیت (ع) به‌اندازه‌ای که در تاریخ به ما رسیده برای زندگی خانوادگی، اجتماعی و کاری خودمان و اینکه این نظام و انقلاب با اوصاف این بزرگواران رنگ بگیرد و زمینه‌ساز حکومت حضرت ولی‌عصر (عج) باشد توشه برداریم.

وی با اشاره به این که فاصله گرفتن برخی از عفاف و حجاب یکی از معضلات جامعه بوده که امروز از زیر خاکستر بیرون آمده است، گفت: ما نسبت به استان خودمان باید جهاتی را مدنظر داشته باشیم؛ اولا اینکه امیدوار باشیم که می‌شود کاری کرد و این آسیب‌ها در قم قابل علاج است؛ علاج آسیب‌ها همکاری مسئولان و عموم مردم را می‌طلبد و این یک کار قرارگاهی می‌خواهد و قرارگاه ۱۹ دی با همین نگاه شکل گرفت.

وی افزود: دومین نکته این است که ما باید یک ارتباط تحلیلی با خانواده‌هایی که در قم مبتلا به ناهنجاری هستند داشته باشیم که چرا به این ناهنجاری مبتلا هستند زیرا نمی‌شود کسی نداند که حجاب یک قانون الهی و مدنی است؛ افرادی که از بیرون خط می‌گیرند هم باید شناسایی و تکلیفشان روشن شود.

وی اظهار کرد: سوم اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر در هر اداره و سازمان و منطقه‌ای که هستند باید از خودشان شروع کنند؛ این از کارهای ارزشمند برای تاثیرگذاری است و اگر غیر از این باشد فرافکنی و مخرب است.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه ۲۵ دستگاه در مسأله عفاف و حجاب دخیل هستند و باید این دستگاه‌ها از خودشان شروع کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید همه جا هم به صورت عمومی توسط مردم و هم به صورت اختصاصی توسط گروه‌های خاص مانند پلیس صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه باید با سرکشی از دستگاه‌های دولتی با دستگاه‌هایی که خوب عمل نکردند برخورد تشکیلاتی شود، اضافه کرد: ما اگر از نظر شکلی آن‌طور که وظیفه داریم عمل کردیم و از نظر محتوایی آن‌طور که اهل بیت (ع) و قرآن خواسته‌اند عمل کنیم می‌توانیم این مشکل را حداقل در استان قم حل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما بریده از تاریخ نیستیم و در گذشته هم از هر گروه و طیفی یک نمونه وجود داشته‌اند، گفت: با افرادی که خود مختار عمل می‌کنند هم باید برادرانه برخورد کنیم تا آنچه وظیفه شرعی ما است را عمل کرده باشیم.

وی با بیان اینکه نگاهمان به افرادی که خود را از نعمت حجاب محروم کرده‌اند بد نیست، اظهار کرد: نگاه ما نگاه امیرالمؤمنین (ع) و مالک اشتر است که با همه اقشار جامعه برخورد خوب داشتند ولی این سخن به معنی این نیست که اگر کسی از خط قرمزها عبور کند با او برخورد قانونی نشود.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: وقتی می‌خواهیم قانون الهی را اجرا کنیم باید فقط خدا مدنظر باشد و حتی اگر حد الهی را هم اجرا می‌کنیم نباید انتقام جویانه باشد.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *