امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار همدان:

 برنامه اشتغال‌زایی را با تحقق ۱۰۹ درصدی اجرا کردیم

استاندار همدان گفت: رتبه یک تحقق شعار سال را داشتیم و در بحث دانش بنیان از ۱۰۰ امتیاز ۸۹ امتیاز را استان کسب کرد و در موضوع اشتغالزایی سهم استان ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی بود که بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شد. که ۱۰۹ درصد طبق سامانه رصد محقق شد.
کد خبر: 9496
زمان انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ قبل از ظهر -
1932 بازدید

همدان – ابتکار آنلاین : علیرضا قاسمی فرزاد ‌شب گذشته در جمع مدیران مسئول و سرپرستان رسانه‌های استان همدان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پایان سال ادامه داد: راهبردهای اصلی این انتخابات امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را شامل می‌شود و در بحث مشارکت قطعا رسانه ها نقش موثری خواهند داشت.

ذخیره آب سد اکباتان به ۵۰ درصد رسید

استاندار همدان درباره آب پایدار این شهر اذعان داشت: برای انتقال آب از سد تالوار بیش از  یک هزار میلیارد اعتبار تخصیص داده شد و پروژه بعد از ۱۰ سال رکود مجددا آغاز شد مهرماه شاهد انتقال آب بودیم که در گام نخست ظرفیت انتقال آب ۲۰۰ لیتر در ثانیه بود که به مرور اضافه شد و امروز علاوه بر تکمیل خطوط، ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه نیز تکمیل شده و آنچه که لازم است آب از سد تالوار به مساحت ۵۸۰ متر پمپاژ می‌شود تا به ایستگاه الوند برسد مجددا ۱۴۵ کیلومتر مسیر را طی می‌کند تا در ایستگاه های مختلف پمپاژ شود این آب بسیار پرهزینه است و زمانی که مجبور به تامین آب سالم و پایدار باشیم از آن به میزان مورد نیز استفاده می شود.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: با توجه به نزولات آسمانی سد اکباتان بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب حدود ۵۰ درصد ذخیره آبی دارد که به عنوان ذخیره استراتژیک گذاشتیم و از روان‌آب‌ها با رعایت حقوق همه افرادی که از آن استفاده می‌کردند استفاده کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: آب شرب اولویت اول است اما باغات نیز مهم هستند، آب مورد نیاز در حدود یک‌هزار و ۷۵۰ لیتر در ثانیه از طریق روان آب ها و چاه‌های استراتژیک تامین می‌شود و کسری آن در حدود ۲۰۰ لتر از سد تالوار تامین می شود.

این مقام ارشد استان اعلام کرد: آبی که از تالوار می‌رسد قدرت انتقال ۸۰۰ لیتر برثانیه را دارد و قدرت تصفیه یک هزار و ۸۰۰ لیتر برثانیه ایجاد شده است پمپ ها نصب شده اما نیازمند این میزان نیستیم زیرا می توانیم آبی ارزان‌تر و سالم تر تامین کنیم قطعا به سراغ آب پرهزینه تر نخواهیم رفت بیش از یک هفته است که این تصفیه خانه به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده است و آزمایش های وزارت نیرو و دانشگاه علوم پزشکی به کرات این آب را بررسی می‌کنند نتایج به دست آمده خوب است و آنچه که قول داده اند از امروز ۸۰۰ لیتر بر ثانیه در اختیار ماست اما بنا به دید استراتژیک هر زمان که لازم باشد از آن برداشت می‌شود.

قاسمی‌فرزاد اشاره کرد: از ۷۳ چاه استراتژیک حدود ۵۰ چاه استفاده می‌شود و با توجه به اخذ مجوز برای حفر ۳۰ چاه پدافندی ۲۶ حلقه حفر شده ‌اما نیازی به برداشت از آنها نیست.

وی با بیان اینکه به احتمال ترکیدگی شبکه آب، شب‌ها فشار آب کم می شود، ادامه داد: در ایامی که با کوران سختی کار انتقال آب مواجه بودیم و هیچ اعتباری برای انتقال آب در نظر گرفته نشده بود و فقط ۵۴ میلیارد تومان در بودجه برای انتقال آب پیش بینی شده بود درصورتی که‌ ۲ هزار میلیارد تومان لازم بود همراهی وجود نداشت زیرا معتقد بودند شرایط مهیا نیست در اولین دیدار با رئیس جمهور وضعیت همدان تشریح شد که بلافاصله دستور دادند و کار آغاز شد.

دستگاه پایش آنلاین آرسنیک آب در تصفیه‌خانه بهشتی نصب می‌شود

استاندار همدان درباره وجود آرسنیک در آب گفت:  آرسنیک یک فلز سنگین است که ممکن است در خیلی از آب‌ها باشد و وجود آرسنیک در آب با توجه به  استانداردهای آن در سطح دنیا از ۱۰ میکروگرم در هر لیتر نباید بیشتر باشد؛ حتی در  یک استاندارد دیگر که در کشورهایی مثل چین، عربستان و ویتنام وجود دارد ۵۰ میکروگرم در هر لیتر را هم مجاز می‌دادند  که کشور ما نیز تا چند سال گذشته از عدد ۵۰ استفاده می‌کرد ولی در حال حاضر این عدد به ۱۰ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وجود آرسنیک آب تالوار در آزمایشگاه وزارت نیرو بررسی شد افزود: آرسنیک موجود در آب  تا حدود ۲۷۰  میکرو گرم را می‌توان در فرآیند تصفیه به صفر کاهش پیدا کند و این در حالی است که آرسنیک موجود در آب همدان بین ۳۰ تا ۴۰ میکرو گرم  است که این عدد با توجه به آزمایش‌های مکرر اعلام شده به صفر تا سه کاهش یافته است.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: دستگاه پایش آنلاین آرسنیک در تصفیه خانه بهشتی نصب می شود تا مردم به صورت آنلاین اطلاعات را دریافت کنند.

وی درخصوص گشت گلخانه ها افزود: سال گذشته ۱۸۰ هکتار مجوزساخت گلخانه صادر شد و ۳۲۰ هکتار نیز در کرفس درگزین کلنگ‌زنی شد اما اعتبارات بانکی با توجه به کمبود منابعی که وجود داشت نتوانستند همراهی لازم را داشته باشند اما در سال جاری با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ در صدد هستیم بتوانیم اعتبارات را تخصیص دهیم.

تحقق ۱۰۹ درصدی برنامه اشتغال‌زایی

استاندار همدان اشاره کرد: رتبه یک تحقق شعار سال را داشتیم و در بحث دانش بنیان از ۱۰۰ امتیاز ۸۹ امتیاز را استان کسب کرد و در موضوع اشتغالزایی سهم استان ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی بود که بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شد. که ۱۰۹ درصد طبق سامانه رصد محقق شده است. در سالجاری نیز بیش از ۲۰ هزار شغل در تعهد داریم که با برنامه ریزی های صورت گرفته محقق خواهد شد که در طول این ایام از ۲۰ هزارفرصت شغلی حدود ۲ هزار محقق شده است.

قاسمی فرزاد با اعلام اینکه بیش از ۱۵۰ واحد سال گذشته در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری به چرخه تولید بازگردانیم، گفت: سال گذشته از بانک ها درخواست شد در قالب کارنامه عملکرد تکلیفی که به آنها محول شده است را ارائه دهند و هر سه ماه یکبار عملکرد آنها منعکس می شود که این اقدام منجربه افزایش تعامل بانک ها شد در سالجاری نیز این امر با جدیت بیشتری دنبال می شود.

به گفته وی عملکرد بانک در ابتدا به بانک مرکزی، مدیرعامل بانک، وزیر اقتصاد و دارایی، وزارت کشور حوزه معاونت اقتصادی و وزیر کشور منعکس می کنیم و در جلسه مشترکی که استانداران با وزیر کشور داشتند توصیه کردم که همه کشور به صورت یک پارچه این کار را انجام دهیم تا بانک ها را درقبل عملکرد خود پاسخگو کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: تعهداتی که بانک مرکزی به عهده این بانک ها می گذارد و تعهداتی که خود بانک ها می دهند یک موضوع دوطرفه است لذا در صورتی که این تعهد به درستی انجام نشود باید اعلام عمومی شود که این امر می تواند بانک ها را مکلف به انجام تعهدات خود کند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: با توجه به فشارهای زائدالوصفی که دشمنان با انواع روش‌ها وارد می‌کنند تبادل کالا، خدمات، سیستم بانکی، بیمه و حمل و نقل دچار تحریم کرده‌اند که دشمن تلاش می‌کند کیان اقتصادی کشور را دچار تزلزل کند گرچه این افزایش قیمت‌ها تحمیل می‌شود اما آنچه که دشمن طراحی کرده این است که منجر به فروپاشی و اضمحلال کامل اقتصادی شود که دولت با تمام تلاش سعی در مقابله دارد و به نظر می‌رسد دولت توانسته است موفق عمل کند.

وی در ارتباط با لغو الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین به همدان گفت: در مورد الحاق سایر بخش‌ها پایش صورت گرفت و با توجه به عدم اعتبار برای خرید زمین با پیگیری‌ها و تفویض اختیار ۱۴۵ هکتار به شهر همدان الحاق شد و ساخت ۱۱ هزار واحد بارگذاری شد.

استاندار همدان تاکید کرد: امیدآفرینی و ایجاد اعتماد یک اصل مسلم است اما در فضای مجازی بعضی افرادی که اطلاعات دقیق و درستی راجع به موضوعات ندارند اظهارنظر می کنند و هر مطلبی که در مورد عملکرد، آمار اشتغال و اعداد و ارقام ارائه می‌شود را به چالش می‌کشند، نقد کردن ساده است اگر مسئولی پشت تریبون قرار می‌گیرد از لحاظ قوانین دیوان محاسباتی امین است بنابراین وقتی این فرد آماری را ارائه می‌دهد قطعا با رعایت اصول امانتداری حرفی را منعکس می‌کند و فردی که به هر دلیلی آن را با چالش مواجه می‌کند به جای آن سؤال کند و ما موظف به پاسخگویی هستیم اما تشکیک در فضای مجازی که با عناوین مختلف دستاویز قرار می‌گیرد و اساس کار را مورد نقد قرار می‌دهد بحث نقد و پی بردن به اصل ماجرا نیست بلکه اهداف شخصی خود را دنبال می کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *