امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

هیچگونه تهاجمی نبوده است

سیستان – ابتکارآنلاین: سردار رضایی گفت: چند بار از طرف حاکمان افغانستان اشتباهی در مرز رخ داده و دیروز تیراندازی بی جایی از سوی آنها اتفاق افتاد و اقدام متقابل انجام شد.
کد خبر: 9542
زمان انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ بعد از ظهر -
92 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که  از طرف حاکمان افغانستان اشتباهی رخ می‌دهد، بطوریکه روز گذشته تیراندازی بی جایی  از سوی کشور همسایه اتفاق افتاد و اقدام متقابل انجام شد.

او ادامه داد: نیرو‌های مرزبانی این موضوع را مدیریت کردند، اما متاسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

سردار رضایی گفت: به کشور‌های همسایه می‌گوییم مرز‌های ما مرز‌های دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش آید.

او خاظرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت بسیار آرام است، همچنین دیشب هیچگونه تهاجمی اتفاق نیفتاده است و موضوع عصر دیروز فیصله پیدا کرد.

مرز‌های مشترک با کشور افغانستان بطور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مرز‌های مشترک با کشور افغانستان بطور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت بطور کامل برقرار است.

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بار‌ها اشاره شد حضور ما در مرز به معنای اینکه خطری ما را تهدید می‌کند نیست بلکه به جهت اشراف اطلاعاتی و امنیت است که در مرز‌ها برقرار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در بحث برخورد با نوع تردد ممکن است گا‌ها اختلافی بین دو مرزبان پیش افتد که موضوع مهمی نیست و کاملا در کنترل بوده است

وی گفت: همرزمان ما در مرزبانی و نیروی زمینی کاملا در منطقه مسلط هستند، تا هر جا که کشور مقابل مرز مشترک با ما دارد به مقررات بین المللی احترام بگذارد احترام متقابل می‌بیند و حسن همجواری بجا می‌آوریم، ولی اگر جایی احساس شود طرف مقابل نمی‌خواهد به مقرارت تن بدهد با برخورد دیگری مواجه می‌شود.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *