امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور

۲۰۸ هزار شغل در کشور با رفع موانع تولید تثبیت شد

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: ۲۰۸ هزار شغل در کشور با رفع موانع تولید تثبیت شد
کد خبر: 9583
زمان انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ قبل از ظهر -
51 بازدید

ساوه – ابتکار آنلاین : محمد باقرآقا علیخانی در جریان بازدید از دو واحد صنعتی در ساوه گفت: ما در مجموعه دولت وظیفه تأمین زیر ساخت‌ها و حمایت از تولید را داریم، بخاطر اینکه پاشنه آشیل کشور امروز بر پایه اقتصاد کشور می‌ چرخد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه حفظ سرمایه گذاری‌ها ضروری است، گفت: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی حمایت از سرمایه‌های واحدهای تولیدی به منظور اقتصادی فعال ضروری است، برنامه ستاد تسهیل شناسایی قوانین مزاحم و معرفی به مجلس شورای است که بتوان گام‌های مؤثری در راستای حمایت از تولید با توجه به شعار سال برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های منحصر به فرد در شهرستان ساوه و همچنین استان مرکزی سبب شده واحدهای مهم که نقش استراتژیک در کشور دارند، در این دو شهرستان مستقر و منجر به اشتغال شوند

آقا علیخانی ادامه داد: تعامل سازنده بانک‌ها، بیمه با واحدهای تولیدی و صنعتی نقش بسزایی در رفع موانع پیش رو تولید دارد و ستاد تسهیل نیز می‌تواند ورود و با افزایش سطح مصوبات در راستای حل مشکلات فرا روی تولید حرکت کند

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم در رونق تولید، تعامل کارفرما و کارگر است، خوشبختانه این مهم در شهرستان ساوه محقق شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: سعی بر این است خود را سرباز حوزه تولید بدانیم اما رفع چالش‌های فرا رو تولید نیازمند تدابیر سازنده است

وی افزود: در سال گذشته ۳۲ هزار و۶۰۰ مصوبه در حوزه تسهیل ایجاد شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۰۰ مصوبه اجرایی و عملیاتی شده که ۴ هزار و ۶۰۰ مصوبه در دست اجرا و دو هزار و ۳۰۰ مصوبه عملیاتی شده است.

اقاعلیخانی اضافه کرد: ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است، بر اساس ماده ۶۱ رفع موانع تولید لازم الاجراست و بر اساس نیاز واحد تولید ی باید.

دبیر ستاد تسهیل گفت: تسهیلات بانکی پس از تأیید پرداخت شود و کوتاهی در این امر قابل اغماض و چشم پوشی نیست.

وی ادامه داد: ۲۸ هزار تثبیت اشتغال در واحدهای مشکل دار در سال گذشته محقق شده است.

آقاعلیخانی گفت: در سال جدید دنبال این هستیم که طرح‌های نیمه تمام را محور فعالیت‌ها قرار داده و با بررسی و رفع مشکلات واحدهای فعال زیر ظرفیت، اقتصاد و اشتغال را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه رشد و رونق تولید از تورم جلوگیری و تورم زا است، گفت: سالهای گذشته در حوزه تولید بیشتر از مسکن استفاده می‌شد اما تلاش بر این است کار درمانی و جراحی در واحدهای تولیدی در سال جاری عملیاتی شود.

وی افزود: تمرکز براین است واحدهای تولیدی ایستا و کم ظرفیت به چرخه تولید برگردند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خاطر نشان کرد: می‌خواهیم واحدهای تولید کننده محصولات هایتک را حمایت و موارد پیش روی واحدهای صنعتی برداشته شود.

دبیر ستاد تسهیل ملی تصریح کرد: تحریم هزینه بر ما تحمیل کرده و ما باید با تدابیر سازنده هزینه‌ها را کاهش دهیم اگرچه تحریم نتوانسته مشکل اساسی در روند تولید ایجاد کند.

مهدی الیاسی معاون استاندار نیز در این بازدید گفت: در این شهرستان ۷۰ هزار کارگر در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: افزایش اشتغال و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گرو حفظ اشتغال و پویایی صنعت است و این مهم نیازمند حمایت مسؤلین کشوری است.

الیاسی افزود: کوچک‌ترین مانع در صنایع ساوه آسیب‌های جدی به همراه خواهد داشت

منبع : خبرگزاری مهر.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *