امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره محیط زیستی دریایی مازندران:

خشکی تالاب‌ها از اثرات تغییر اقلیم است

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران خشکی تالابها و آتش سوزی جنگل را از اثرات و پیامدهای تغییر اقلیم بیان کرد.
کد خبر: 9612
زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ قبل از ظهر -
51 بازدید

ساری – ابتکار آنلاین :    نصیر احمدی با اظهار اینکه اقلیم دنیا تغییرات اقلیمی بزرگی را تجربه می‌کند، افزود  :  گرمایش جهانی سبب شده یک یا چند درجه هوای دنیا به سمت گرم شدن پیش رود و این مسئله اثرات مخربی را در پی داشته است.

وی با اشاره به اثرات تغییرات اقلیم، از دست رفتن حجم بزرگی از تنوع زیستی و گونه‌های گیاهی و جانوری را از جمله تبعات بیان کرد و گفت: خشک شدن تالاب‌ها نمونه بارزی از تغییرات اقلیمی به شمار می‌رود.

وی تبدیل دشت‌ها به سمت بیابانی شدن، فرونشست‌های زمین در دشت‌های حاصلخیز و آتش سوزی جنگل‌های شمال کشور را از دلایل و پیامدهای تغییر اقلیم بیان کرد و گفت: باید سیاست‌های بلندمدت مدیریتی برای این مسئله داشته باشیم.

احمدی کاهش ردپای کربن، استفاده از دوچرخه، پیاده روی و بازیافت آب از جمله راهکارهای مدیریت و جلوگیری از تغییر اقلیم بیان کرد و گفت: تغییر الگوی مصرف نیز باید در دستور کار قرار گیرد زیرا اکنون میزان مصرف منابع در کشور حدود دو برابر استاندارد جهانی است

منبع : خبرگزاری مهر

.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *