امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحویل یک سنجاب قرمز ایرانی و یک بزمجه به محیط زیست در شهرستان رباط کریم

رباط کریم – ابتکارآنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از رهاسازی یک بزمجه و یک سنجاب قرمز ایرانی در زیستگاه های طبیعی این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از شهروندان شهرستان پرند با مشاهده یک سنجاب قرمز ایرانی، به زنده گیری و تحویل آن به این اداره اقدام کرد.
کد خبر: 10044
زمان انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱ بعد از ظهر -
62 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – روشنی خاطرنشان کرد: این سنجاب با توجه به تغذیه مناسب، سلامت عمومی و به دست آوردن چابکی و آمادگی مطلوب برای رهاسازی، توسط نیروهای اجرایی این اداره به زیستگاه طبیعی خود در جنگل‌های بلوط زاگرس مرکزی در استان لرستان منتقل و در زیستگاه مناسب این گونه با موفقیت رهاسازی شد و به آغوش طبیعت بازگشت.

وی با بیان اینکه یک بزمجه نیز توسط ماموران آتش نشانی پرند به این اداره تحویل داده شد، افزود: این حیوان پس از اطمینان از وضعیت سلامت، توسط ماموران اجرایی در زیستگاه طبیعی شهرستان رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم در پایان ضمن قدردانی از توجه عموم شهروندان و دوستداران طبیعت به حفظ گونه های حیات وحش و محیط زیست، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه حیات وحش سرگردان و یا آسیب دیده موضوع را بلافاصله از طریق سامانه ۱۵۴۰ به محیط زیست اطلاع دهند.

گفتنی است سنجاب ایرانی از جوندگان و از عناصر زیستی ارزشمند ارتفاعات زاگرس است که دارای جایگاه و نقش اکولوژیکی ویژه در زیست بوم جنگلی بلوط از جمله جابجایی و جوانه زدن بذر بلوط، حفظ جنگل و زنجیره‌های غذایی است.

مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران با مجموع تعداد ۱۳ منطقه شامل سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، سه اثر طبیعی ملی و سه منطقه شکار ممنوع به مساحت کلی ۶۵۵ هزار و ۸۹ هکتار است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *