امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جبران افت تحصیلی بدون همراهی خانواده‌ها امکان پذیر نیست

اردبیل - ابتکارآنلاین: مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت:جبران افت تحصیلی دانش آموزان استان اردبیل بدون مشارکت خانواده‌ها و والدین امکان پذیر نیست.
کد خبر: 16805
زمان انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹ بعد از ظهر -
33 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – کلام الله صفری اظهار کرد: هفته شورا‌های آموزش و پرورش فرصت مناسب برای تبیین جایگاه این نهاد مؤثر و راهگشا در مسیر تعلیم و تربیت صحیح و کارساز است.

او بیان کرد: در دولت مردمی جلب مشارکت آحاد مردم در گره گشایی از مشکلات و دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گرفته تا خروجی شایسته‌ای را در این بخش شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ما به تنهایی قادر نیستم تا همه مأموریت‌های حوزه تعلیم و تربیت را به سرانجام برسانیم و شایسته است همه با احساس مسئولیت و تعلق خاطر در این عرصه حاضر باشند.

صفری ادامه داد: در سند تحول نیز بر این مشارکت و همراهی تاکید شده تا ما بتوانیم در مسیر ارتقا کیفی و جبران افت تحصیلی گام‌های عملی را برداریم.

او ضرورت فعال سازی همه شورا‌های آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان را ضروری دانست و گفت: جلسات شورا باید به کانون همگرایی و همسویی آحاد مردم برای کمک به نظام تعلیم و تربیت تبدیل شود تا به تدریج کاستی‌ها در این بخش مرتفع شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای جبران کاستی‌ها و افت تحصیلی دانش آموزان استان خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی معلمان، اطلاع‌رسانی ماهانه از وضعیت تحصیلی دانش آموزان، برگزاری نشست با اولیا در مدارس، تقویت مدارس دولتی و آسان سازی مسیر ثبت‌نام دانش‌آموزان، اصلاح فرآیند هدایت تحصیلی دانمش آموزان و انتخاب صحیح مدیران مدارس از جمله این برنامه‌ها است.

صفری اظهار امیدواری کرد تا تحصیل دانش آموزان استان در هنرستان‌ها از ۳۷ درصد به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *