امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان‌های مردم نهاد یاریگر دستگاه قضا در پیشگیری از وقوع جرم باشند

اراک - ابتکارآنلاین: دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: سازمان‌های مردم نهاد، با ظرفیت بالایی که دارند می‌توانند، یاریگر دستگاه قضا در پیشگیری از وقوع جرم باشند.
کد خبر: 16812
زمان انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ بعد از ظهر -
34 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – حجت‌الله درودگر عصر شنبه در گردهمایی ستاد پیشگیری از وقوع جرم در اراک، افزود: هدف از این نشست، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردمی در مقوله‌های مختلف است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: اگر نسبت به ناهنجاری‌ها در اطراف خود و جامعه واکنش نشان ندهیم، ناهنجاری به هنجار تبدیل می‌شود و نباید نسبت به اتفاقات بی‌تفاوت بود.

درودگر افزود: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در کاهش مشکلات و ناهنجاری‌ها پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: دایره فعالیت این تشکل‌ها گسترده است و اولین حوزه مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای سلامت اجتماعی است و این سمن‌ها در حقوق عامه نیز می‌تواند همراهی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: نهادهایی که در سامانه جامع مشارکت قوه قضاییه ثبت نام کنند می‌توانند گزارش‌های خود را در سامانه ثبت کنند و ۶۰ نهاد و ارگان به این سامانه متصل هستند و از طریق کارگروه، موارد پیگیری می‌شود.

درودگر افزود: می‌توان در صلح و سازش از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد تا توافق شکل گیرد و میانجیگری با موفقیت همراه شود.

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع مشارکت‌های قوه قضاییه یاری بخش دستگاه قضایی در ارایه خدمات باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک درباره سوت‌زنی و اعلام جرم نیز گفت: گزارش خلاف واقع ارایه نشود که در صورت بررسی عدم واقعیت باید فرد گزارش دهنده، پاسخگو باشد.

درودگر گفت: هرچه گزارش دقیق و مستند به کارگروه ارسال شود، معاونت اجتماعی اعتماد بیشتری به گزارش می‌کند و نباید حساسیت، معاونت اجتماعی از بین برود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *