امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳۰۰ هکتار زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در دماوند تامین شد

دماوند – ابتکارآنلاین: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تامین ۳۰۰ هکتار زمین جهت قانون جهش تولید مسکن در دماوند خبر داد و گفت: به دلیل واقع شدن این شهرستان در حوضه آبریز سد ماملو با احتیاط زیادی در خصوص تامین زمین تصمیم‌گیری شود.
کد خبر: 16828
زمان انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ قبل از ظهر -
34 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسین جنتی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: در ۲ سال اخیر با یک کار تیمی منسجم ۵۰۰ هکتار زمین دولتی را در شهرستان دماوند شناسایی کردیم که تاکنون ۳۰۰ هکتار زمین قابلیت به کارگیری در قانون جهش تولید مسکن را دارد.

وی خاطرنشان کرد: با طی تمام قوانین و فرآیندهای اداری و استعلامات از مراجع ذیربط موارد را دقیق و منظم در کارگروه‌های فنی استانداری تهران مطرح و مصوب می‌کنیم.

این مسئول افزود: در چند مرحله، ثبت نام ۲۱۱ هزار نفر متقاضی در نهضت ملی مسکن شهرستان دماوند انجام شده که از این میزان هشت هزار نفر تایید نهایی شده اند و در حال حاضر در سایت‌های محک و جیلارد یکهزار و ۵۴۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان تهران در حال ساخت است.

جنتی از این اقدامات به عنوان گام بزرگ اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن یاد کرد.

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون جهش تولید مسکن که با عنوان «طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن» به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ و تأیید شورای محترم نگهبان ابلاغ شد.

شهرستان دماوند که یکی از شهرستان های شرق استان تهران می باشد در ۴۵ کیلومتری پایتخت واقع شده و جزو مناطق خوش آب و هوا محسوب می شود. این شهرستان با وسعت دوهزار کیلومترمربع از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان سمنان، از شرق و شمال شرق به شهرستان فیروزکوه، از غرب به تهران، از شمال غربی به شهرستان شمیرانات و از جنوب غربی به شهرستان پاکدشت مرتبط است و سومین شهرستان استان تهران در بحث وسعت جغرافیایی است.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *