امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح شهر دوستدار سالمند در کردستان

سنندج – ابتکارآنلاین: مدیرکل بهزیستی کردستان از اجرای طرح شهر دوستدار سالمند در استان خبر داد و گفت: به منظور اجرای این طرح اتاق فکری برای انجام کارهای عملیاتی و تخصصی تشکیل می‌شود.
کد خبر: 16838
زمان انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ قبل از ظهر -
4054 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – حسین رسولی صبح دوشنبه در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طرح کشوری شهر دوستدار سالمند در استان کردستان اجرا می‌شود و شیوه‌نامه این طرح در سطح کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها مسؤول اصلی دبیرخانه تحقق این مهم هستند، افزود: این طرح در کردستان اجرایی خواهد شد و اتاق فکری برای اجرای طرح شهر دوستدار سالمندان ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس این برنامه اتاق فکر برای انجام اقدامات و کارهای عملیاتی و تخصصی با بهره‌مندی از توان افراد صاحب نظر و متخصص در سطح استان تشکیل می‌شود که مقدمات کار کاملاً فراهم شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان عنوان کرد: تهیه برش دستگاهی ادارات عضو براساس برنامه اقدام سند ملی که مکاتبات لازم انجام شد و فرصت یک ماه برای دستگاه‌ها تعیین شد، تنها دانشگاه علوم پزشکی برش دستگاهی خود را ارسال کرد و بر همین مبنا برش دستگاهی استان تدوین شده است.

رسولی یادآور شد: مناسب‌سازی محیط فیزیکی دستگاه‌های اداری از مطالبات جدی جامعه معلولان و سالمندان در استان است و باید مناسب‌سازی فیزیکی و مناسب‌سازی محیط شهری، اختصاص مکان و فضا به سالمندان برای ارائه خدمات به سالمندان مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: همه ما به شرط حیات دوران سالمندی را تجربه خواهیم کرد و از این رو توجه به سالمندی در عرصه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پدیده پیرشدن جمعیت به گونه‌ای است که جمعیت سالمندی از ۱۱ درصد در سال ۲۰۰۶ به ۲۲ درصد تا سال ۲۰۵۰ می‌رسد، افزود: در آینده نزدیک، جمعیت سالمندان بخش قابل توجهی از ساختار جمعیتی کشور را شامل می‌شود و این مهم لزوم برنامه‌ریزی برای حوزه جوانی جمعیت را ضروری کرده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان خاطرنشان کرد: حوزه‌های مختلف درمانی، بهداشتی، ایجاد محیط دوستدار، امور ورزشی، تغذیه و تماتم مواردی که به توجه سالمندان مرتبط می‌شود باید توسط همه دستگاه‌ها و اعضای شورای ساماندهی امور سالمندان استان مورد توجه باشد.

رسولی با این اینکه مشارکت همگانی لازمه بسترسازی برای توجه به جمعیت سالمندی در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: سالمندان را باید به عنوان یک فرصت نگاه کرد نه تهدید قطعاً توجه به این قشر ظرفیتی خوبی است که می‌توان از گنجینه تجربیات آن در راستای پیشبرد اهداف بهره بگیریم.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *