امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ۱۱ درصدی تولید در شرکت نیروی برق تهران

ری - ابتکارآنلاین: مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق تهران گفت: میزان آمادگی تولید نیروگاه های این شرکت در ۹ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.
کد خبر: 16798
زمان انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ قبل از ظهر -
35 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – یعقوب روحی روز شنبه در این باره اظهار داشت: در پایان ۹ ماه سال جاری، آمادگی نیروگاه های این شرکت با تولید ۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون کیلووات ساعت، در مقایسه با مدت زمان مشابه درسال گذشته، ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان رشد آمادگی تولید در حالی است که باگذشت کمتر از یک دهه از زمان تاسیس و واحدهای ۲۸گانه نیروگاه های این شرکت با آمادگی تولید سالانه هشت میلیارد کیلووات ساعت و با توجه به نیاز شبکه تا پنج میلیارد و ۸۱۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، همچنان بر مدار تولید قرار دارند.

این مسئول یادآور شد: نیروگاه های شرکت تولید نیروی برق تهران متشکل از ۲۶ واحد گازی ۲ واحد بخاری که با تولید حداکثری انرژی در تابستان ۱۴۰۲ نقش بسزایی در پایداری شبکه سراسری برق کشور و تامین برق پایدار دارند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران افزود: بررسی وضعیت آماری شاخص مصرف نیروگاه های زیرمجموعه این شرکت در سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با مدت زمان مشابه در سال گذشته نشان از کاهش ۱۰ درصدی شاخص مصرف داخلی نیروگاه ها دارد.

روحی یادآور شد: این مهم با تشکیل کارگروه های مدیریت مصرف، انجام تعمیرات مناسب بر روی تجهیزات روشنایی و تهویه مطبوع که در نیروگاه ها مصرف بالایی دارند، و همکاری و همراهی همکاران ما در نیروگاه ها به دست آمده است.

وی همچنین در تشریح فرآیند سخت تولید انرژی برق در نیروگاه‌ها و ضرورت مدیریت صحیح مصرف از سوی مصرف کنندگان گفت: نیروگاه‌ها به عنوان بخشی از صنعت بزرگ برق و متولی تولید انرژی الکتریکی در کشور همواره با موضوع پیک مصرف و محدودیت‌های تولید روبر هستند که این مهم، نیازمند توجه بیشتر مردم و مصرف کنندگان به این شرایط حساس است.

این مسئول تولید برق را فرآیندی سخت و پر زحمت توسط جهادگران عرصه تولید برق عنوان و خاطرنشان کرد: اگر هموطنان از نزدیک شاهد تلاش شبانه روزی و سختی تولید برق باشند، قطعا مصرف برق را مدیریت و صرفه جویی خواهند کرد و همیاران ما در تولید برق خواهند بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *