امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران:

جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های اقتصادی همچنان به پناهندگان خدمات ارائه می‌دهد

پاکدشت – ابتکارآنلاین: معاون دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی همچنان به سیاست فراگیر ارائه خدمات به پناهندگان ادامه می‌دهد و این امر قابل قدردانی است.
کد خبر: 4668
زمان انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ بعد از ظهر -
76 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – اینا گلدگوا روز شنبه در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه اتباع که با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و وزارت آموزش و پرورش در پاکدشت احداث شده است، با قدردانی از مردم و دولت جمهوری اسلامی در حمایت از پناهندگان اظهار داشت: بهترین راه حل و پایدارترین سیستم حمایت از پناهندگان این است که دانش آموزان پناهند همراه با دانش آموزان کشوری همچون ایران به مدارس دسترسی داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران برای شامل کردن همه پناهندگان اقدامات موثر و مستمری انجام داده و کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان نیز برای عمل به تعهدات خود اعلام آمادگی می کند.

معاون دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران ادامه داد: این کیمساریا در کشورهای مختلف جهان فعال است که نمونه آن را می توان در این مدرسه مشاهده کرد که فرزندان ایرانی و افغانستانی از خدمات آن برخوردار می شوند.

وی گفت: در ارائه خدمات آموزشی، لایه‌های مختلفی وجود دارد که ساخت مدارس تنها یکی از این لایه‌ها است و تجهیز مدارس، تأمین معلم و نیروی انسانی و ارائه خدمات آموزشی با کیفیت کاری اصلی و مهمی است که توسط جمهوری اسلامی و وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

گلدگوا افزود: در حوزه آموزش، نیازهای زیادی وجود دارد ولی در ۱۰ سال گذشته کمیساریای عالی پناهندگان تنها ۹۵ مدرسه در ایران احداث کرده و قطعا نیاز به مدرسه، بیش از این است.

 

وی اظهار داشت: اعتقاد کمیساریای عالی پناهندگان این است که وقتی دانش آموزان پناهندگان به آموزش و پرورش خوب دسترسی داشته باشند، با سوادی که کسب می‌کنند، می‌توانند به جامعه میزبان خود خدمت کرده و زمانی که شرایط بازگشت همراه با امنیت آنان به کشورشان فراهم شد، می توانند جامعه خود را نیز بسازند.

معاون دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران خاطرنشان کرد: از مردم ایران به ویژه مردم مهربان و سخاوتمند پاکدشت که جمعیت بزرگی از پناهندگان را میزبانی می کنند تقدیر می کنم و برای تمام معلمان و دانش آموزان آرزوی بهترین ها را دارم.

 

وی در پایان یادآور شد: خوشحالم که در این مراسم دوست داشتنی افتتاح مدرسه در پاکدشت حضور دارم و جا دارد تا از زحمات وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، امام جمعه، نماینده مردم پاکدشت در مجلس، معاون مدیرکل اداره اتباع استان تهران و تمام افرادی که از این به بعد نقش اصلی را بر عهده دارند از جمله مدیران، مسئولان مدرسه و تشکر می کنم.

 

به گزارش ایرنا، مدرسه ۱۲ کلاسه کمیساریای عالی پناهندگان شهرستان پاکدشت با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *