امروز جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح جشنواره فرهنگی بومی، محلی در روستاهای قرچک

جشنواره فرهنگی بومی، محلی با حضور بیش از ۵۰۰ نفر در ۲۷ رشته مختلف در روستاهای قرچک با حضور مسؤولان شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: 156
زمان انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ بعد از ظهر -
403 بازدید

قرچک – ابتکار : بخشدار مرکزی قرچک گفت: جشنواره فرهنگی بومی، محلی با حضور بیش از ۵۰۰ نفر در ۲۷ رشته مختلف در روستاهای قرچک با حضور مسؤولان شهرستانی برگزار شد.

احداث غرفه‌های صنایع دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، بومی محلی مثل چوپ بازی، هفت سنگ از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره است که از تاریخ ۷ تیر الی ۶ مرداد برگزار خواهد شد.

مجید قیصر پناه بخشدار مرکزی قرچک در افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره  شناساندن و احیای فرهنگ غنی و بازیهای بومی شهرستان قرچک و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای دختران و پسران روستاهای شهرستان است.

وی گفت: سعی داریم با اجرای بازی‌های محلی توسط جوانان و نوجوانان به داشته‌های مهم فرهنگی منطقه مانند غذاهای محلی، بازیهای بومی از قبیل دان پلان، هفت سنگ، طناب کشی، زو، دارت و صنایع دستی توجه شود.

بخشدار مرکزی قرچک افزود: این مسابقات به مدت یک ماه در روزهای پنجشنبه و جمعه در دو قسمت آقایان و بانوان برگزار می‌شود که در مسابقات آقایان ۲۲۰ نفر در ۱۱ رشته و در قسمت بانوان حدود ۳۳۰ نفر در ۱۷ رشته فرهنگی و ورزشی رقابت می‌کنند.

قیصرپناه بیان کرد: جشنواره‌های بومی محلی در روستاها می‌تواند احیای آداب و رسوم و سنت‌های اصیل را به دنبال داشته باشد، باید مسؤولان زیربط که با این مسابقات و جشنواره ها سرکار دارند از این جشنواره ها حمایت کنند.

گفتنی است، در افتتاحیه این جشنواره بومی محلی از تیم دختران که در رشته هفت سنگ در منطقه سه کشور قهرمان شده بودند تجلیل شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *