امروز چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳

مسئولان بهزیستی پاکدشت در مصلای نماز جمعه میزخدمت برپا کردند

پاکدشت- ابتکارآنلاین: مسئولان بهزیستی شهرستان پاکدشت روز جمعه همزمان با روز و هفته بهزیستی با حضور در مصلای نماز جمعه، میز خدمت برپا کردند.
کد خبر: 362
زمان انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ بعد از ظهر -
491 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سرپرست بهزیستی شهرستان پاکدشت در حاشیه برپایی میز خدمت گفت: میز خدمت مسئولان بهزیستی با هدف تقویت ارتباط مدیران با مردم و رسیدگی به مشکلات شهروندان برپا شده چرا که پاسخگویی به مطالبات جامعه هدف و تلاش برای توانمند ساختن آنها از نعمت‌های بزرگ الهی است که در اختیار افراد قرار گرفته و از آن باید برای رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.

 

نادره افشارها افزود: امروز بهزیستی نه تنها به جامعه هدف خود خدمت ارائه می‌کند، بلکه با بررسی‌های دقیق و کارشناسی در خط مقدم کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.

 

وی با اشاره به ارائه بیش از ۵۰ نوع خدمات به مددجویان افزود: در حوزه خدمات روزانه، اقداماتی نظیر کاردرمانی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، توانبخشی، ویزیت در منزل، نگهداری از معلولان و سالمندان، تامین وسایل توانبخشی، تامین مسکن، حمایت بیمه‌ای و اشتغال، مهارت آموزی و حرفه آموزی برای مددجویان پیش بینی شده که به جامعه هدف این خدمات ارائه می‌شود.

 

رئیس بهزیستی پاکدشت تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده توانبخشی در بهزیستی پاکدشت وجود دارد و بهزیستی خدمات خود را به این افراد ارائه می‌دهد.

 

وی اظهار داشت: علاوه بر این، یک هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانواده و ۸۷ نفر ضایعه نخاعی از خدمات و حمایت‌های بهزیستی برخوردار بوده و افراد دارای ضایعه نخاعی از بهزیستی حق پرستاری دریافت می‌کنند.

 

افشارها بیشترین مراجعات مردم در میز خدمت را مربوط به هزینه‌های معیشت و درمان، اشتغال، مسکن و تشکیل پرونده در رابطه با امور بهزیستی اعلام کرد.

 

۲۵تیر در تقویم جمهوری اسلامی روز بهزیستی و تأمین اجتماعی نامگذاری شده است.

 

سازمان بهزیستی کشور، به موجب لایحه قانونی سال ۱۳۵۹ در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *