امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

ترویج فرهنگ ولایتمداری با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای سادات

ورامین- ابتکارآنلاین: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای سادات ورامین گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای سادات، یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ولایتمداری در جامعه اسلامی است.
کد خبر: 398
زمان انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ بعد از ظهر -
487 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز شنبه در مراسم یادواره شهدای سادات شهرستان ورامین که در محل شهرداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: تجلیل از مقام سادات، تقدیر از جایگاه و مقام ولایت در جامعه است و در این بین، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای سادات که در نحوه شهادت نیز همچون ائمه اطهار با مظلومیت همراه بوده، یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ولایت‌مداری در جامعه اسلامی است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: به برکت خون شهدای انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم  سرافرازی پرچم مقدس جمهوری اسلامی رقم خورده است.

 

وی افزود: در بررسی زندگی و نحوه شهادت شهدای سادات به خوبی می‌توان خاص بودن و شبیه بودن نحوه شهادت آنان را ائمه اطهار را به خوبی دریافت و باید این مسائل به درستی به جوانان و جامعه بازگو شود.

 

محمودی تصریح کرد: امروز خانواده معظم شهدا به عنوان چشم و چراغ جامعه باید به شهدای خود افتخار کرده و بدانند که این خون شهدای انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم بوده که باعث شده پرچم مقدس جمهوری اسلامی روز زمین قرار نگرفته و همواره سرافراز باشد.

 

امام جمعه موقت ورامین با گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت و تأکید بر لزوم بزرگداشت عید سعید غدیرخم گفت: بزرگداشت عید غدیر، وظیفه تک تک آحاد جامعه اسلامی است و نباید هیچ کس خود را از این عید بزرگ الهی جدا دانسته و لازم است سهم خود را در گرامیداشت این روز ادا کند.

 

وی تصریح کرد: منزلت و جایگاه حضرت علی(ع) و امامت آن حضرت به قدری در نزد انبیاء الهی والا و دارای اهمیت است که پیامبر اکرم (ص) در دعای خود به درگاه  الهی، خدای متعال را به ایشان قسم می‌دادند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: اگر فرزندان ما طعم ولایت و غدیر را بچشند، قطعا خود را از ولایت جدا نخواهند کرد، مسئولان نیز وظیفه دارند به نحو شایسته نسبت به تبلیغات محیطی و آذین‌بندی کوچه‌ها و معابر اقدام کنند.

 

در پایان این مراسم از خانواده ۶۶ شهید سادات شهرستان ورامین تقدیر شد.

دشت ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس یکهزار و ۴۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *