امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

از توزیع بسته معیشتی بین نیازمندان سادات ورامین تا برگزاری موکب صلواتی غدیر در رباط کریم

ورامین – ابتکارآنلاین: رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) ورامین گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، ۶۰ بسته معیشتی بین سادات نیازمند شهرستان ورامین توزیع شد.
کد خبر: 486
زمان انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ بعد از ظهر -
473 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حسین توکلی روز دوشنبه در جریان توزیع سبدهای معیشتی بین نیازمندان ورامین اظهار داشت: همزمان با روز عید سعید غدیرخم و با کمک حمایت از خانواده‌ها و با در نظر گرفتن شرایط دینی و فقهی کمک به سادات، ۶۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های سادات شهرستان ورامین توزیع شد.

وی افزود: این سبدهای کالا با ارزش ۷ میلیون ریال و شامل اقلام مورد نیاز خانواده‌ها با رعایت کرامت انسانی بین خانواده سادات شهرستان ورامین توزیع شد.

توکلی همچنین از توزیع چندین کارت هدیه ۵ میلیون ریال بین نیازمندان این شهرستان همزمان با عید غدیرخم خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ خانواده مددجو شامل بیش از ۱۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد ورامین قرار دارند که از این تعداد، ۸۰۰ فرزند محسنین (دارای خانواده بی بضاعت) و ۲۳۰ یتیم شناسایی شده که از حمایت‌های مادی و معنوی سه  هزار و ۵۰۰ حامی که اغلب آنان خارج از شهرستان سکونت دارند، برخوردارند.

رئیس کمیته امداد حضرت امام ورامین میانگین واریزی به حساب ایتام و کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت را هفت میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون ۸۰۰ دانش‌آموز و ۱۳۰ دانشجو از حمایت‌های کمیته امداد ورامین برخوردارند.

 

استقبال پرشور مردم رباط‌کریم از موکب صلواتی غدیر

 

موکب های صلواتی غدیر در قالب توزیع  غذای ویژه گرم  در خیابان  مصلی شهر رباط کریم  به همت فرمانداری و با مشارکت  ستاد نماز جمعه، سپاه، و شهرداری  رباط کریم  راه اندازی شده بود با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا  ، فرماندار شهرستان رباط کریم امید احمدی روز دوشنبه، از برگزاری ویژه برنامه های متنوعی دردهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: یکی از این ویژه برنامه ها، راه اندازی موکب های صلواتی غدیر بود.

 

وی افزود: در این موکب ها توزیع شربت و شیرینی  و  غذا  توسط  ارگانهای مختلف و مردم به صورت خودجوش طبخ و بین مردم توزیع می شود.

 

احمدی  ادامه داد: در شب عید غدیر فرمانداری رباط‌کریم با ایجاد موکب صلواتی چندین هزار پرس غذای رایگان بین مردم توزیع کرد وروز عید سعید غدیر خم هم ایستگاهای  صلواتی فعالیت خود را آغاز  و توزیع غذای گرم و شریت و شیرینی بین مردم توزیع می کنند.

 

احمدی اضافه کرد: سخنرانی های مذهبی وجشن در مساجدوروستاها، کاروان خودرویی، نصب‌ پرچم به سردرب منازل، تواشیح و مولودی خوانی بخش دیگری از برنامه های جشن بزرگ غدیر است.

 

فرماندار رباط کریم اظهار امیدواری کرد بتوانیم پیرو امیرالمومنین (ع) باشیم و سیره مولا را در زندگیمان عملی کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *