امروز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

غدیر جشن ولایت است/ شیعه و سنی در مسیر حق و مبارزه با طاغوت همراه یکدیگرند

گلستان – ابتکارآنلاین: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اینکه غدیر جشن ولایت است، گفت: ما بر سر هدف بزرگ و مقدس و مبانی فکری و توحیدی و قرآنی خود بایکدیگر پیوند خوردیم و در این مسیر ولایت ترجمه وحدت پیدا می کند.
کد خبر: 494
زمان انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ بعد از ظهر -
593 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – حجت الاسلام محمد قمی شامگاه یکشنبه در جشن بزرگ غدیر که در بندرترکمن برگزار شد، اظهار کرد: این جشن نقطه وحدت و برادری بود نه تنها در واقعه غدیر اختلافی نیست از لحاظ تاریخی این اتفاق رخ داده که مهم و حائز اهمیت است.

 

وی به عظمت و بزرگی شخصیت حضرت امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و افزود: ما با یکدیگر اختلاف نداریم و این نقطه وحدت ما است، این شعر «حقیقت با علی و علی با حق است» اعتقاد مشترک شیعه و سنی است و همان چیزی است که دشمن امت رسول الله(ص) تحمل دیدن اجتماع و برادری شیعه و سنی در جشن تحکیم شخصیت حضرت امیرالمؤمنین(ع) را ندارد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اینکه غدیر جشن ولایت است، بیان کرد:گرچه بحث های تخصصی در این مسئله وجود دارد اما ما در این جشن نمی خواهیم بحث تخصصی داشته باشیم،  ما تصمیم گرفتیم به قله های بزرگ دست پیدا کنیم و تمدن اسلامی دوباره جلوه گری کند و در این شرایط مشخص است که دشمن بیکار نمی نشیند و برای زمین خوردن امت اسلامی دست به هر کاری می زند، البته این اقدامات از سوی دشمن طبیعی است چراکه از او توقع دوستی نیست.

 

قمی با بیان اینکه برای رسیدن به قله ها باید گام های استوار برداشت که گام نخست برداشته شد، تصریح کرد: قرار شد در گام دوم تجربه ها را از باتجربه ها بگیرند و جوانان شانه زیر بارهای مهم بگذارند، دشمن برای سنگ اندازی در این مسیر امید جوانان را نشانه گرفته چراکه آنها می دانند اگر امید جوانان را هدف قرار دهند و جامعه را ناامید کنند کار را سخت می کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید تا قله های عظمت و اقتداری که حق مردم شریف ایران اسلامی است حرکت کنیم، متذکر شد: تمدن بزرگ و باشکوه اسلامی در انتظار جوانانی است که باید به طور دسته‌جمعی و در سایه برادری، الفت و وحدت، حول حق و در مبارزه با طاغوت در این مسیر حرکت کرد، اصلاً ولایت، وحدتِ حول حق در مبارزه با طاغوت و وحدت در عبودیتِ کنار زدن طاغوتیان است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: وقتی کوهنوردان به نقاط صخره ای و صعب العبور می رسند باید با طناب های مستحکمی به یکدیگر متصل شوند و در این حرکت دسته جمعی که همه زنجیروار به هم وصل می شوند اگر کسی دچار لغزش شد بقیه از آن شخص حمایت می کنند، در واقع ولایت آن حلقه ها و زنجیره های به هم پیوسته بین مؤمنان در حول حق، حقیقت و عبودیت است، ما بر سر هدف بزرگ و مقدس و مبانی فکری و توحیدی و قرآنی خود بایکدیگر پیوند خوردیم و قرار است با یکدیگر این مسیر را طی کنم لذا در این مسیر ولایت ترجمه وحدت پیدا می کند.

 

قمی با بیان اینکه ما اینجا دور هم جمع نشدیم که درباره اختلاف با یکدیگر حرف بزنیم بلکه ما بر سر اتفاقات و مشترکات با یکدیگر برادر هستیم، افزود: به بهانه غدیر سر فضائل امیرالمؤمنین(ع) و حقیقت وجودی آن حضرت با یکدیگر صحبت می کنیم، در واقع این حقیقت وجودی در روز غدیر تجلی ولایت پیدا کرده اما در تفصیلات آن حرف هایی وجود دارد و در این مسیر حکومت باید پشتیبان حرکت مؤمنانه مؤمنان با یکدیگر باشد.

 

وی با بیان اینکه شیعه و سنی در مسیر حق و قله های پیشرفت، اقتدار و تمدن و مبارزه با طاغوت و در مبارزه با کسانی که آقایی و بزرگی ما را نمی خواهند همراه یکدیگرند و با یکدیگر گام برمی دارند، خاطرنشان کرد: امروز در این جشن مجال مباحثات علمی وجود ندارد بلکه مجال ابراز خرسندی و شادمانگی برای وحدت و حول محور وحدت و حقیقت است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *