امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت هزار واحدمسکونی ویژه کارکنان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان

سیستان و بلوچستان – ابتکارآنلاین: با حضور وزیر جهاد کشاورزی، عملیات ساخت بیش از هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ویژه کارکنان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان آغاز شد.
کد خبر: 519
زمان انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ بعد از ظهر -
469 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت : توسعه باغات خرما در استان از برنامه های این وزارتخانه است و پایلوت طرح های کشاورزی کشور از این استان اغاز می شود.

 

وی با اشاره به طرح های در دست اجرا در این استان افزود : طرح تامین موز از دیگر برنامه های وزارتخانه است و استقبال بخش خصوصی خوب بوده است و در خصوص پرورش شتر هم در این استان اتفاقات خوبی برای تامین گوشت کشور افتاده است.

 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این استان با مرزهای خود می تواند تامین کننده گوشت کشور باشد و تولید مرغ و تخم مرغ در این استان بدون هیچ محدویتی باید شکل گیرد و تا پایان سال باید در پرورش و تولیدمرغ و تخم مرغ  به خودکفایی برسد.

 

سرپرست سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان هم در مراسم کلنگ زنی این واحدهای مسکونی که باحضور سیدجواد ساداتی‌ نژاد وزیر جهاد کشاورزی، بود گفت: براساس تفاهم‌نامه بین دو وزارتخانه احداث ٢٢١٠ واحد مسکونی در دو فاز در شمال و جنوب استان اغاز شده است.

 

سید محمدرضا سیدحسینی افزود: فاز اول ١٠٠٢ واحد در شمال و ۴۶٣ واحد در جنوب استان و در فاز دوم ۴۵٨ واحد در شمال و ٢٨٧ واحد در جنوب استان، که طبق جدول زمان بندی فاز اول در مدت زمان ١٨ ماه ساخته و در اختیارکارکنان سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان و ادارات و شرکت های وابسته قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: در قالب این طرح واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شمال استان بطور متمرکز در شهرستان  زاهدان و در جنوب استان به طور متمرکز در شهرستان های ایرانشهر، دلگان، فنوج، نیکشهر، پیشین و چابهار ساخته خواهد شد.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان تصریح کرد: مساحت اراضی تخصیص یافته با کاربری مسکونی جهت ساخت مسکن برای کارکنان سازمان جهادکشاورزی و ادارات و شرکت های وابسته  در شمال استان حدود ١٠ هکتار در قالب ٢١۵ بلوک ۶ واحدی و ١٢ هکتار در جنوب استان است.

 

بازدید از طرح های توسعه نخیلات، توسعه واحدهای مرغداری و قرنطینه نباتی مرزی در زاهدان و میرجاوه از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای زاهدان با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

(منبع: خبرگزاری صداوسیما)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *