امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه دماوند:

راهبرد جمهوری اسلامی ایران بر اخراج آمریکا از منطقه است

دماوند- ابتکارآنلاین: امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه ایران برخلاف نظر آمریکا منزوی نیست و با کشورهای زیادی تبادل اقتصادی مناسب دارد گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران بر اخراج آمریکا از منطقه است.
کد خبر: 652
زمان انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ بعد از ظهر -
463 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به واقعه مباهله اظهار داشت: این واقعه یکی از اسناد مهم حقانیت اسلام و پنج تن آل عبا است و همه مسلمانان و شیعیان به آن افتخار می‌کنند.

 

وی افزود: نسل جوان و نوجوان باید مباهله را خوب بشناسند و به عنوان برگ زرین حقانیت پیامبر و اهل بیتش آن را در دفتر جان خود ثبت کند، در حسینیه‌ها و مساجد و محافل گوناگون باید مباهله را جشن بگیریم و این پیروزی بزرگ را قدر بدانیم و تکریم و احترام خانواده و تحکیم بنیان آن با رفق و مدارا و تسامح و گاهی تغافل و نرم خویی و خوش اخلاقی حاصل می‌شود.

 

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه کنترل فضای مجازی و حقیقی مثل چراغ قرمز چهارراه باعث ایجاد نظم و امنیت است که هردو از پلیس خدمتگزار و محبوب مطالبه می‌کنیم گفت: برخورد قانونی با هنجار شکنان و افرادی که ضد ارزشها را ترویج می‌کنند خواسته مردم شریف ایران از نیروی محترم انتظامی است.

 

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه بازنشستگی به معنای از کار افتادگی نیست عنوان داشت: بازنشستگان می‌توانند در عرصه‌های جدیدی همچنان مفید و اثرگذار باشند و رسیدگی به معیشت بازنشستگان و گسترش خدمات بیمه آن‌ها مطالبه این عزیزان از نظام اسلامی است و از کارآفرینان محترم که برای ایجاد اشتغال ثروتمند گنج استعدادهای انسانی را به میدان عمل می‌آورند سپاسگزاری می‌کنیم.

 

خطیب نماز جمعه دماوند بیان داشت: توسعه فرهنگ کار و تقویت تولید ملی مرهون مدیون آموزش‌های فنی و حرفه ای است که باید با پرورش نیروی کار متخصص و ماهر مدنظر دولت سیزدهم قرار داشته باشد و تلفیق دانش، مهارت و خلاقیت منجر به اشتغال مولد و تقویت اقتصاد مقاومتی می‌شود، دولت باید منابع مالی بیشتری را برای مراکز فنی و حرفه ای و کارآفرینان و اختصاص دهد و آنان را دست چندم حساب نکند.

 

وی با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی ایران که در تهران و به امامت آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ برگزار شد گفت: نثار ارواح طیبه همه ائمه جمعه فقید شهدای محراب و آیت الله طالقانی و امام امت درود و صلوات می‌فرستم.

 

فتاح دماوندی افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران بر اخراج آمریکا از منطقه و ضدیت با توسعه‌طلبی غرب و مخالفت با تجزیه طلبی و سلطه غرب بر خاورمیانه است و ما بر همکاری سه جانبه چین، روسیه و ایران تاکید داریم و به دنبال از بین بردن سلطه غرب بر سیستم مالی جهان هستیم، دستاورد سفر پوتین به ایران بیشتر از منافع سفر بایدن به فلسطین اشغالی و عربستان بود، خبرگزاری فرانسه و رویترز سفر بایدن را شکست خورده توصیف کردند و برخلاف میل آمریکا، ایران منزوی نیست ما در منطقه و جهان و کشورهای زیادی مذاکره و تبادل اقتصادی داریم.

 

امام جمعه دماوند اظهار داشت: در جریان سفر پوتین به تهران قراردادی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار بین ایران و روسیه در جهت توسعه میادین نفت و گاز امضا شد و همچنین تهران و آنکارا قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه را به مدت ۲۵ سال تمدید کردند، ما و ترکیه قصد داریم حجم روابط تجاری را به ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

 

وی گفت: آیت الله رئیسی نشان داده که بدون تکیه به کد خدا و توکل به خدا می‌توان چپ مذاکرات سودمند با کشورهای غیر دشمن را به حرکت درآورد و دولت‌های مستقل جهان باید سعی کنند به تدریج دلار را از معاملات جهانی خارج کنند و بر یکجانبه گرایی آمریکا خط بطلان بکشند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *