امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۴ هزار میلیارد ریال منابع اعتباراتی از سفر رئیس جمهور به دماوند تزریق می‌شود

دماوند – ابتکارآنلاین: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰میلیارد ریال اعتبارات استانی در حال توزیع بین شهرستان‌های استان است، گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز هست که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد حداقل ۴ هزار میلیارد ریال منابع به دماوند تزریق می‌شود.
کد خبر: 719
زمان انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ بعد از ظهر -
442 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علاالدین ازوجی روز شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور روسای ادارات شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: پایتخت کمتر کشوری به اندازه ایران دچار نوسان فقر آموزشی، درآمدی و زیرساختی است که این موارد در توسعه استان باید مورد توجه باشند.

 

وی در خصوص موضوع تملک اعتبارات بیان داشت: باید توجه داشت که این اعتبار ۸۳ میلیاردی از محل شهرستان بوده نه از محل استانی که به شهرستان دماوند تعلق گیرد؛ همچنین از اعتبارات سفر رئیس جمهور یا محرومیت زدایی و بند ز نبوده است بلکه بسته کاملی از این اعتبارات است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعتبارات شهرستان ۸۳ میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل تقریبا بیش از ۴۱ درصد افزایش یافته است و با احتساب موارد دیگر بیش از ۵۰ درصد افزایش اعتبار خواهیم داشت.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی در حال توزیع بین شهرستان‌های استان است و اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز هست که برآوردهای اولیه نشان می‌دهد حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان منابع به دماوند تزریق می‌شود که تلاش می‌کنیم تخصیص‌ها به موقع باشد تا پروژه‌ها نهایی شوند.

 

افزایش ۵۵ درصدی اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته

 

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه در گذشته تخصیص اعتبارات، با توجه به نیاز شهرستان صورت نگرفته است.

 

وی افزود: درگذشته نیازهای شهرستان دماوند، به طور کامل به مدیران فرادستی انعکاس داده نشد و این موضوع باعث عدم اختصاص بودجه مناسب به این شهرستان در سالهای گذشته گردید و اکنون شاهد انباشته شدن کارهای برزمین مانده در شهرستان دماوند هستیم.

 

این مقام مسئول بیان داشت: مدیران ادارات متولی باید با احصاء مشکلات، نیاز سنجی و همچنین روند اجرایی پروژه های عمرانی، مشکلات و راه حل های موجود را به مدیران فرادستی ارائه دهند و با پیگیری های مستمر نسبت به تحقق آن اقدام کنند.

 

طاهرخانی خاطرنشان کرد: در این راستا مدیریت شهرستان و نماینده محترم مجلس نیز با تمام توان در کنار آنان خواهند بود و در سطح ملی نیز پیگیریهای لازم صورت خواهد گرفت.

 

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در شهرک های الهیه و سلحشوران شهر دماوند با گذشت ۱۵ سال از احداث آن تاکنون هیچگونه خدماتی از قبیل ورزشی، ایجاد فضای سبز، خدمات آموزشی، فرهنگی و ورزشی به آن اختصاص داده نشده است که نشان دهنده آن است پیگیری های لازم در گذشته توسط مسئولان متولی انجام نشده و مسئولان باید با کار شبانه روزی پیگیر مطالبات مردم شهرستان دماوند باشند.

 

نماینده عالی دولت در دماوند با تاکید بر اینکه باید تمامی مسئولان برای توسعه شهرستان برنامه مدون و کارشناسی شده ای داشته باشند، گفت: انتظار ما از مسئولان ادارات شهرستان دماوند این است که مطالبات ادارات خود را در راستای حل مشکلات مردم از مدیران فرادستی به صورت مستمر پیگیری کنند.

 

فرماندار شهرستان دماوند در ادامه گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده میزان اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان دماوند نسبت به سال گذشته افزایش ۵۵ درصدی داشته است و این نشان دهنده نگاه ویژه دولت مردمی آیت الله رئیسی به شهرستان دماوند است.

 

وی تصریح کرد: در کنار آن نیز با حمایت های نماینده محترم مجلس و تشکیل جلسات و نشست های فراگیر با وزرای دولت، اعتبارات ملی نیز به شهرستان، جهت انجام پروژهای کلان نظیر کمربندی جنوبی دماوند، سیستم تصفیه خانه های فاضلاب شهر رودهن و مسکن مهر مهراباد تخصیص یافته که عملیات اجرایی آن نیز اغاز شده است.

 

طاهر خانی ادامه داد: سیستم تصفیه فاضلاب شهر دماوند نیز با اختصاص اعتبار مناسب، عملیات احداث آن به زودی آغاز خواهد شد و در بحث بهداشت و درمان، بهسازی راه های مواصلاتی شهرستان و… نیز اعتبارات بسیار خوبی در سطح ملی تخصیص یافته است.

 

وی بیان داشت: برخی از مدیران شهرستانی نیز باید پشت میز نشینی ها را رها کرده و پیگیر مطالبات مردم باشند و ما در جهت منافع مردم شهرستان با هیچکس تعارفی نخواهیم داشت و هیچگونه کوتاهی در این زمینه از هیچ شخصی پذیرفته نخواهد بود.

 

لازم به ذکر است، در این نشست میزان بودجه اختصاص یافته در سال ۱۴۰۱ به ادارت شهرستان دماوند و همچنین تشریح اعتبارات جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

همچنین در ادامه این جلسه با حضور مسئولان شهرستان از شهرک های الیهه و سلحشوران شهر دماوند بازدید و با اهالی دیدار و گفتگو شد. در این بازدید مشکلات برزمین مانده شهرک های مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

از جمله مشکلات مطروحه در این بازدید ساماندهی ایستگاه تاکسی، ساخت فضای آموزشی، بهسازی و آسفالت معابر شهرک ها، تعیین تکلیف راه دسترسی به معادن، ساخت مسجد، ایجاد فضای فرهنگی، احداث نانوایی، احداث پارک و فضای سبز و…. بود که توسط مسئولان بررسی و دستورات لازم در این خصوص جهت رفع آن صادر شد.

 

لازم به ذکراست از بدو احداث این شهرک ها، مطالبات اهالی مورد پیگیری قرار نگرفته بود که در این بازدید مشکلات و درخواستهای آنان توسط مسئولین پیگیری شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *