امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وضعیت دفن غیرمجاز پسماند ساختمانی در حاشیه اسلامشهر بحرانی است

اسلامشهر – ابتکارآنلاین: رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر اعلام کرد: شهرداری در یک شرایط بحرانی از حجم گسترده تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر و حریم معابر عمومی قرار گرفته است.
کد خبر: 694
زمان انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ قبل از ظهر -
451 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – بهزاد بذرگری گفت: برخی افراد نخاله های ساختمانی خود را داخل رودخانه ها تخلیه می کنند و از سوی دیگر شهرداری هم در انتخاب محل دفع پسماندهای ساختمانی نقشی ندارد.

 

وی با بیان اینکه شهرداری اسلامشهر برای مشخص کردن محل دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی در وضعیت بلاتکلیفی است، افزود: در صورت توجه نکردن به این موضوع و نبود کار کارشناسی دقیق، در سالهای آینده با معضلات و مشکلات زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

 

بذگری از کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اسلامشهر درخواست کرد: برای ساماندهی و بهبود وضعیت فعلی چاره ای بیاندیشند چراکه اسلامشهر در یک شرایط بحرانی از حجم گسترده تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر وحریم معابر عمومی قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه براساس مصوبه ابلاغی به شهرداری مقرر شده تا نخاله های ساختمانی به محل گود شهید بروجردی جهت تخلیه برده شود، گفت: از کارگروه مدیریت پسماند می خواهیم تا با سپردن مدیریت این گود به شهرداری، ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی با جدیت بیشتری پیگیری شود.

 

به گفته رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر، افزایش قابل توجه حجم پسماندهای ساختمانی باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی و تاثیر منفی در منظر شهری و نارضایتی شهروندان شده است که این موضوع حساسیت و نگاه جدی مدیران را طلب می کند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ابلاغی مقرر شده تا قسمتی از محل گود شهید بروجردی برای انباشت پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهر اسلامشهر اختصاص یابد که در این صورت مشکلات موجود در حوزه تخلیه نخاله در سطح شهر اسلامشهر رفع خواهد شد.

 

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *