امروز شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان:

گود برداری غیر اصولی باعث تخریب یک ساختمان شد

بهارستان – ابتکارآنلاین: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: یک ساختمان قدیمی بر اثر گودبرداری غیراصولی ساختمان همجوار در معرض تخریب بود که ساکنان آن از ساختمان خارج شدند و عملیات تخریب آن آغاز شد.
کد خبر: 769
زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ بعد از ظهر -
422 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – غلامرضا صادقی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تأکید بر حفظ جان مردم بر اثر خطر ریزش ساختمان فرسوده در گلستان اظهار داشت: یک ساختمان ۳طبقه فرسوده به‌علت گودبرداری ساختمان همجوار ترک برداشته بود که ساکنان آن از ساختمان خارج شدند.

 

وی افزود: وضعیت این ساختمان به‌قدری خطرناک بود که امکان داشت هر لحظه آوار شود که با ورود دادستانی و نظر کارشناسی نظام مهندسی و با حضور عوامل نیروی انتظامی، شهرداری و آتش‌نشانی عملیات تخریب آن آغاز شد تا به ساختمان‌های همجوار آسیب نرسد.

 

دادستان بهارستان در ادامه گفت: در زمینه جلوگیری از فاجعه انسانی تمامی ساکنان این خانواده از ساختمان خارج شدند، زیرا ساختمان در شرایط نامطلوبی قرار داشت.

 

پیش تر به سازنده تذکر و اخطار داده بودیم

 

همچنین در ادامه مدیر پلیس ساختمان شهرداری گلستان با بیان اینکه شخصی که اقدام به گود براری کرده بود هیچ مجوزی از شهرداری برای فعالیت ساختمانی نداشت، افزود: متاسفانه سازنده به دنبال دور زدن قانون بود تا بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کند

 

بیات با اینکه این ملک به‌اندازه فونداسیون گودبرداری کرده است، اضافه کرد: پیش تر به مراتب ما به سازند تذکر و اخطار داده بودیم اما متاسفانه سازنده گوشش بدهکار نبود و در نهایت به این حادثه و پشیمانی مالک ختم شد

 

گفتنی است لوازم و اسباب اهالی خانه به‌دلیل عدم استحکام بنا از این ساختمان تخلیه و جابه‌جا نشد و تمام سرمایه این سه خانواده زیر آوار نابود شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *