امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
وزیر بهداشت:

۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح دارو یار اختصاص داده شد

ری – ابتکارآنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برنامه های این وزارتخانه با عنوان عدالت و تعالی سلامت تدوین شده است از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح دارو یار خبر داد.
کد خبر: 756
زمان انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ بعد از ظهر -
449 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – بهرام عین اللهی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از بیمارستان فیروزآبادی افزود: در تاریخ قبل و بعد از انقلاب، شهرری از افتخارات بزرگ کشور است و در هر مقطعی مردم مسلمان و مجاهد شهرری خدمات بسیاری انجام دادند.

وی یادآورشد: در دفاع مقدس به شکل رزمنده و خیر حاضر بودند و این دینمداری مردم شهرری از نقاط عطف ماست.

عین اللهی اظهارداشت: در بازدیدی که از بیمارستان فیروزآبادی داشتیم هیچ امکاناتی نبود و وظیفه خود دانستیم که حمایت کنیم تا آنگونه که شایسته و بایسته است این بیمارستان تجهیز و آماده بهره برداری شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه های وزارت بهداشت را با نام عدالت و تعالی سلامتی تدوین کرده ایم و طبق آن پیش می رویم.

وی با بیان اینکه مصریم تا عدالت در همه سطوح کشور اجرا شود، خاطر نشان کرد: در همین تهران بزرگ با وجود آنکه تراکم جمعیت در جنوب است اما تراکم مراکز درمانی در شمال شهر قرار دارد.

عین اللهی ادامه داد: با همین نگرش در این مدت در رباط کریم و ملارد بیمارستان هایی را افتتاح کردیم و امروز این بیمارستان نیز که یکبار فتتاح شده اما امروز راه اندازی بخش های جدید است و این کار تمامی ندارد.

این مسئول اعلام کرد: شهرری بیش از یک میلیون جمعیت دارد و شاخصه درمانی آن پایین تر از میانگین کشوری است.

وی اصافه کرد:  بخش مهم دیگر ما تعالی بخش درمان است، باید بدانیم جمهوری‌اسلامی در چه شرایطی قرار دارد و امروز قوی ترین کشور در حوزه سلامتی در منطقه ایران محسوب می شود و این از برکات انقلاب است.

عین اللهی بیان کرد: امروز در تمامی امور  پزشکی و علوم پایه موفق هستیم و اساتید با ارزشی داریم و قوی ترین کشور در منطقه شناخته می شویم.

وزیر بهداست نمونه توانمندی کادر درمان و پزشکی ایران را شرایط کرونایی اعلام ورد و گفت: این ویروس در تمامی جهان وجود داشت اما امروزه موفق ترین کشورها در کنترل بیماری کرونا هستیم.

وی یکی از دلایل موفقیت ایران در مقابله با بیماری کرونا را حضور در میدان دانشمندان برشمرد و افزود: امروز با چنین حضوری ایران موفق به تولید ۶ نوع واکسن علیه کرونا شده است.

عین اللهی یادآورشد: امروز درمنطقه در تمامی رشته های پزشکی و علوم پایه موفق هستیم و با وجود اساتید با ارزش  مقالات علمی بسیاری تولید می کنیم اگرچه کشور ترکیه هم با وجود تمامی حمایت کشورهای غربی دوشادوش ما حرکت می کند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: آنجایی که منتظر بودیم در تامین واکسن، غربی ها به ما کمک کنند و هزینه کلانی برای کوواکس پرداخت کردیم اما در عمل تا شهریور سال ۱۴۰۰ واکسن تامین نشد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که خود دانشمندان ما وارد شدند، امروز نه فقط در تولید واکسن خودکفا هستیم، بلکه امکان صادرات واکسن خود را نیز پیدا کرده ایم.

عین اللهی ادامه داد: دومین مولفه که مهمترین شاخصه در کنترل بیماری کرونا بود، خود مردم بودند، باید بپذیریم که با وجود تبلیغات سوئی که در خارج از کشور علیه ایران وجود داشت، اما مردم پای کار آمدند و در کنترل شیوع بیماری و واکسیناسیون با دولت همکاری کردند و ما بهترین مردم جهان را داریم.

وزیر بهداشت گفت: تا جایی که در روز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واکسن می زدیم و در هفته نیز هفت میلیون و ۷۰۰ هزار واکسن زده شد و این میزان واکسیناسیون در هیچ جای جهان بدین وسعت انجام نگرفت.

وی اقدام دوم وزارت بهداشت را عمل به فرمان رهبری در خصوص تامین هزینه های درمان برشمرد و اضافه کرد: تقویت بیمه ها، یکی از مسائل مهمی است که اجرای آن آغاز شده است و این کار نهایی خواهد شد.

عین الهی اعلام کرد: امروز نزدیک به ۶ میلیون نفر از مردم را بیمه کرده ایم، یک میلیون تا ۱.۵ میلیون نفر بیشتر نداریم که از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند.

وزیر بهداشت اغلب افراد بیمه نشده را از میان سه دهک پایین جامعه برشمرد و بیان کرد: سه فرصت برای انجام آزمون وسع فرصت دادیم تا میزان استطاعت آنان معین شود.

وی با بیان اینکه ما خدمات خود را از طریق توسعه بیمه انجام دادیم افزود: هزینه های کلانی برای تامین دارو  می پرداختیم اما بسیاری از آنها به صورت قاچاق خارج می شد و در حقیقت برای خدمت رسانی به ۸۰ میلیون نفر، به ۴۰۰ میلیون نفر انجام می شد و بسیاری از داروها قبل از ورود به داروخانه ها قاچاق می شد.

عین اللهی یادآورشد: باید منابع خود را درست هدایت می کردیم و امروز با طرح دارو یارانه فقط هزینه ای به بیماران اضافه نمی شود، بلکه در بخشی قسمت ها هزینه ای دارو کمتر نیز می شود.

وزیر بهداشت گفت: ۴۸۵ قلم داروی پر مصرف را وارد بیمه کرده ایم، در نتیجه باعث می شود که خدمات بهتری انجام شود و طبیعی است که هر حرکت مثبتی تعداد مخالفت نیز داشته باشد.

وی اظهار داشت: جوانان و اساتید ما به صورت شبانه روزی کار کردند و امروز نرم افزار ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو را تهیه کرده  و در اختیار داروخانه ها قرار داده اند.

عین اللهی از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح دارو یار خبر داد.

وزیر بهداشت به بهره برداری از بیمارستان فیروزآبادی شهرری اشاره کرد و آن را مرکز درمانی جامع و بهترین شکل یک بیمارستان در خدمت رسانی به مردم برشمرد.

وی یکی از ویژگی های این بیمارستان را فضای معنوی آن دانست و خاطرنشان کرد: باید به معنویت در کنار آموزش نیز توجه داشت، امروزه در کل دنیا بحث سلامت معنوی به عنوان یک الگو پذیرفته شده است.

عین اللهی ادامه داد: ما معنویت را در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می دانیم و وجود چنین فضای معنوی می تواند در موفقیت دانشجویان و پزشکان ما موثر باشد.

 

وزیر بهداشت یکی از مشکلات حوزه آموزش درمانی را هویت زدایی و تمایل به کارهای فرهنگی غربی دانست و گفت: ما باید از ارزش های خود استفاده کنیم، امروزه بیش از گذشته نیاز به متخصصان متدین داریم چون پزشک متدین به خاطر منافع مالی فعالیت نمی کند.

 

وی با تاکید بر اینکه اساتید ما باید متخصص و متدین باشند، اعلام کرد: بیمارستان فیروزآبادی می تواند چنین فضایی را ایجاد کند.

 

عین اللهی به برگزاری مراسم فارغ التحصیلی ۶۰۰ دانشجوی پزشکی در حرم امام رضا(ع) اشاره و اضافه کرد: اگر یک کار اخروی و معنوی را آغاز کنیم، بدون شک در درمان بیماران بسیار می تواند موثر باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *