امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیگیری مشکل واحدهای بدون سندمالکیت در مرکزشهر فیروزکوه

فیروزکوه – ابتکارآنلاین: واحدهای مسکونی در خیابان شهید پاک فیروزکوه با وجود قدمتی بیش از از 40 سال، فاقد سند مالکیت هستند .
کد خبر: 787
زمان انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ قبل از ظهر -
410 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – ساکنان این خیابان در مصاحبه با ما گفتند علی رغم اینکه بیش از سی سال در این منطقه سکونت داریم و از امتیازات آب – برق – گاز و تلفن بهره مندیم اما سند مالکیت نداریم .آنها اعلام کردند با وجود پیگیریهای چندین ساله از نهادهای دولتی ولی هنوز موفق به دریافت سند نشدیم .

رئیس اداره راه و شهرسازی فیروزکوه گفت : پلاک ثبتی ۲ فرعی از ۲۴۷ اصلی فیروزکوه(شهید پاک) در اجرای قانون جهت تعیین نوعیت در کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری مطرح و به دلیل عدم وجود آثار احیا و عمران قبل از تاریخ ۰۵/۰۴/۱۳۵۸ موات تشخیص داده شده است .

 

 

هادی اسلامی افزود : قسمتهایی از اراضی این پلاک در تصرف اشخاص است که جهت تعیین تکلیف آنها در ماده ۱۴۸ قانون واگذاری پیش بینی شده است .

 

 

وی گفت : مستند به بند یک تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب ۲۵/۱۲/۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شد ، اراضی در مالکیت خود را با اولویت سکونت گاهای غیر رسمی که قبل از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاصی درآمده است و براساس طرح های مصوب شهری ساخت و ساز صورت گرفته است ، و در حال بهره برداری می باشدرا به مالکین امانی واگذار نماید .

 

 

رئیس اداره راه و شهرسازی فیروزکوه افزود :آیین نامه اجرای این بند پس از لازم الاجرا شدن این قانون ، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید .

 

 

هادی اسلامی در اینباره افزود : ما قول میدهیم به محض اینکه این قانون تایید و به ما ابلاغ شود مشکل این واحدها حل خواهد شد .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *