امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آماده‌باش مدیریت بحران بخشداری مرکزی قرچک برای مقابله با سیل احتمالی

قرچک- ابتکارآنلاین: بخشدار مرکزی شهرستان گفت: در پی بارش نزولات جوی که از شب گذشته در مناطق مختلف استان تهران آغاز شده و اعلام وضعیت هشدار نارنجی برای بروز سیلاب در برخی از مناطق استان تهران، مدیریت بحران بخشداری قرچک به حالت آماده باش کامل در آمده است.
کد خبر: 970
زمان انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ بعد از ظهر -
453 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین- مجید قیصرپناه روز پنجشنبه در جلسه مشترک با دهیاران بخش مرکزی شهرستان قرچک گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌ها و عبور آب با حجم نسبتاً بالا از مسیل‌ها و رودخانه‌ها، تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز خطرات و خسارات احتمالی در نقاط مختلف روستایی اتخاذ شده است.

 

وی افزود: ۴ روستای شهرستان قرچک در مسیر عبور رودخانه جاجرود قرار دارد و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و عدم عبور آب از این مسیر قدیمی، برخی از افراد با تصور بی‌خطر بودن اقدام به اتراق در حاشیه این رودخانه کرد و یا برخی از افراد به حریم رود تجاوز کرده‌اند که این امر در هنگام بروز سیلاب، مخاطرات بسیاری را به همراه دارد.

 

قیصرپناه تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن روستاهای قشلاق اول ، داودآباد و بخشی از مناطق روستایی قشلاق جی‌تو و صالح‌آباد، احتمال می‌رود که بر اثر وقوع سیلاب در مناطق بالادست شهرستان قرچک همچون پاکدشت، آب بار دیگر در رودخانه جاجرود جاری شده و باعث بروز خسارت در مناطق روستایی شود.

 

وی گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اعضای ستاد مدیریت بحران بخش مرکزی تا پایداری شرایط جوی در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

بخشدار مرکزی قرچک افزود:با وجود آن در بارندگی‌های شب گذشته گزارشی مبنی وقوع سیلاب ارسال نشده ولی از مردم به ویژه روستائیان درخواست می‌شود از تردد، توقف و اسکان در

 

حاشیه رودخانه‌ها جداً خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موانع عبور سیلاب، موضوع را به اطلاع مسئولان منطقه برسانند.

 

وی ادامه داد: دهیاری روستاهای قشلاق اول، داودآباد، قشلاق جی‌تو و صالح‌آباد به دلیل عبور رودخانه فصلی از این مناطق در حالت آماده باش قرار دارند تا در برابر هر حادثه احتمالی آمادگی مقابله وجود داشته باشد.

 

بخش مرکزی قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که ۸ روستا دارای دهیاری است.

در گذشته آب رودخانه جاجرود از دو مسیر و از شمال و مرکز شهرستان قرچک عبور کرده و از جنوب این شهرستان وارد رودخانه موسوم به شور و شیرین می‌شد.

قرچک با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *