امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
دبیر شورای فرهنگ عمومی پیشوا:

فرهنگ شهادت، چگونه زیستن را به مردم آموزش می‌دهد

پیشوا- ابتکارآنلاین: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نحوه چگونه زیستن برای رسید به مقام والای انسانی را به مردم آموزش می‌دهد.
کد خبر: 1032
زمان انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ بعد از ظهر -
514 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – سیدمجتبی طباطبایی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در محل دفتر امام جمعه پیشوا برگزار شد اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد تا بتواند در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام ایستادگی کند.

 

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر از آن که چگونه مردن را به افراد بیاموزد، الگویی برای چگونه زیستن برای رسیدن به مقام والای انسانی است، توجه به جوهره و صفات شهدا، فرهنگی را در جامعه ترویج می‌کند که در آن روحیه از خودگذشتگی در حوزه‌های مختلف زندگی خود را به نمایش می‌گذارد.

 

طباطبایی تصریح کرد: امروز شهدا باید از غربت خارج شده و جامعه بیش از گذشته با ابعاد مختلف زندگی آنان آشنا شوند تا منیت‌ها جای خود را به منافع جمعی داده و توجه به ایمان عملی و دینی به اولویت جامعه تبدیل شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا با تأکید بر لزوم شناسایی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای عملی مقابله با این آسیب‌ها گفت: بی‌توجهی به هنجارهای اجتماعی، عامل اصلی پیدایش آسیب اجتماعی است، اگر در جامعه هنجارها مراعات نشده و در آن کج روی به وجود آید، رفتارهای صحیح آسیب می‌بیند.

 

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان و نوجوانان تأکید کرد و افزود: یکی از راه‌های افزایش علاقمندی کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی، همراهی والدین و گزینش کتب مربوط به سنین آنان و حتی کتاب خواندن برای آنان است، اگر بزرگترها به کتاب اهمیت دهند، کودکان نیز آنان را الگویی برای خود قرار داده و به کتاب گرایش بیشتری پیدا می‌کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا افزود: بازدید از نمایشگاه‌های کتاب و کتابفروشی‌ها و اهدا کتاب در مناسبت‌های مختلف می‌تواند موجب علاقمندی کودکان به کتاب و کتابخوانی شود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *