امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه:

تلاش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و آرامش جامعه قابل تقدیر است

کرمانشاه – ابتکارآنلاین: امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه، مقابله با منکرات، سارقین و اراذل و اوباش در سطح کشور را به عهده نیروی انتظامی دانست و گفت: تلاش ماموران نیروی انتظامی در تامین امنیت و آسایش مردم در سطح کشور قابل تقدیر است.
کد خبر: 1311
زمان انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ بعد از ظهر -
279 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا- مُلا «عبدالرحمن مرادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد امام شافعی (رض) شهر کرمانشاه افزود: هر از گاهی از نیروهای خدوم و مخلص نیروی انتظامی در کارزار مبارزه با اراذل و اوباش و سارقین و محاربین مورد حمله قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نایل می آیند که هدف آنان ایجاد امنیت وآسایش مردم است.

 

وی با تقدیر از تلاش های ماموران نیروی انتظامی از خداوند بزرگ علو درجات را برای شهید سروان مهدی دامن باغی که در تاریخ ۸ مرداد در مقابله با اراذل واوباش به شهادت رسید، مسالت کرد.

 

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه هایش با تسلیت ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) به تشریح روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و بزرگان دین اسلام در مورد مصیبت عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن دین اسلام به کربلا رفت و در راه آرمانهای والایش به شهادت رسید.

 

ماموستا مرادی افزود: امام حسین در سال چهارم هجری در پنج شعبان در مدینه منوره دیده به جهان گشود و پیامبر مکرم اسلام دهان ایشان را با شیرینی خرما شیرین فرمود و در گوش او اذان گفتند و برایش دعای خیر نموده و اسمش را حسین گذاشت. در روز هفتم از ولادتش عقیقه نموده و یک گوسفند قربانی کرد و به حضرت فاطمه زهرا علیها السلام فرمود: موی سرش را بزن و وزن آن نقره بگیر و صدقه کن.

 

وی همچنین گفت: بالاترین لقب ایشان آن است که پیامبر علیه السلام به ایشان و امام حسن برادرش دادند و آن هم سید و سرور جوانان بهشت است.

 

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در ادامه گفت: پیامبر فرمود: حسین از من و من از حسینم پروردگارا هرکسی حسین را دوست دارد دوستش بدار. و باز پیامبر فرمودند : هرکسی دوست دارد مردی از بهشتیان را (در روایتی: سرور جوانان بهشت را ) ببیند پس به حسین پسر علی نگاه کند.

 

ماموستا مرادی در بخش دیگری از خطبه هایش با اعلام اینکه حجره امام شافعی از فردا با مستقر شدن طلاب شروع بکار خواهند نمود، گفت: این حجره بزودی افتتاح می شود.

 

وی از تمام افرادی که در اخذ مجوز و ساخت این حجره مبارک دینی تلاش کرده اند قدردانی کرد و افزود: ان شالله این مدرسه و حجره کوچک در کنار مسجد امام شافعی سبب خیر و برکت برای مسلمین و جوانان و تولید علم و اخلاق باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *