امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حرم امام خمینی (ره) میزبان عاشقان حضرت سیدالشهدا بود

ری – ابتکارآنلاین: حجت الاسلام شهاب مرادی در نخستین شب عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) در حرم امام(ره)؛ گفت؛ برای قیام در راه خدا اول باید دل آماده شود ،یاران امام حسین در کربلا گوش به فرمان امام خود بودند .
کد خبر: 1291
زمان انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ بعد از ظهر -
236 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در نخستین شب عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در حرم امام خمینی(س) گفت: هرچه از امام و نگاه و جایگاه امام حرف بزنیم کم است. نسل جدید و جوان جامعه ما و درصد قابل ملاحظه ای از جمعیت کشور بعد از رحلت امام به دنیا آمده اند و بخش قابل ملاحظه ای از جمعیت در کودکی با امام معاصر بوده اند و امام را فقط از تلویزیون دیده اند.

 

این کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: وقتی امام با آرامش درباره حمله صدام حرف می زند، آن فضا را فقط باید در آن روز احساس کنید؛ خواندن آن مطلب در کتاب تأثیر آن روز را ندارد. نگاه و راه امام و ارزش هایی که او را از تمام افراد دیگری که مشابه او بودند متمایز کرد، چیزی است که باید بسیار در مورد آن سخن گفته و تأمل شود. امام به روزگار خودش چه طور نگاه می کرد؟ به فرصت ها چه طور نگاه می کرد؟ به مردم چه طور نگاه می کرد؟

 

وی با اشاره به نگاه بلند امام خمینی(س) نسبت به جایگاه تربیتی که خانم ها در جامعه دارند، اظهار داشت: امام در دوره ای که روزنه ای از نور امید در دل افرادی که صاحب اطلاع بودند از کاهش ستم موجود وجود نداشت، با یک امید کامل نسبت به آینده قدم برداشت، شروع کرد و پیروز شد. برای جوانان، خانم ها و آقایان اگر می خواهید بدانید امام خمینی(س) انقلاب را چه زمانی شروع کرد، پیشنهاد می کنم حدیث اول کتاب «اربعین حدیث» را بخوانید؛ از درون خودش و بعد در قلوب شاگردانش. نگاه ایشان این است که مشکل اصلی ما با خودمان است و «اعدا عدو» را باید پیدا کنیم و با او بجنگیم.

 

مرادی تصریح کرد: نگاهی کنید به کوفه و قلمرو حکومت اسلام در دوره سیدالشهدا(ع)، چرا امام حسین(ع) اینقدر کم یار دارد؟ مشکلاتشان را با خودشان حل نکرده بودند. حتی کسانی که بعدا خدماتی انجام داده اند و یا مبارزاتی کرده اند و کشته اند و در عناوین مختلف می توانید اسامی آنها را ببینید، یا تواب بوده اند و یا قیام های مختلف کرده اند، لحظه ای که باید می آمدند به خاطر درگیری داخلی نیامدند.

 

وی با تأکید بر اینکه برای قیام در راه خدا اول باید دل آماده شود، افزود: در روزگار امام حسین(ع) آدم ها خیلی درگیر بودند. در اتفاق بسیار تلخ و غربت شهادت مسلم بن عقیل(ع) انگار من و شما امتحان شدیم. این همه افراد با او بودند، چرا رهایش کردند؟ خوب است نوجوانان و جوانان این را بدانند که کوفه محل دشمنان اهل بیت(ع) نیست، کوفه کانون محبت است و محبین اهل بیت(ع) در آنجا بیشتر است اما در شرایط مختلف رفتارهای گوناگون و خطا داشتند. چرا زنده بودن اینقدر برای آنها مهم است؟ مگر چند سال بعد از آن زندگی کردند؟

 

این کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: ما باید به فکر خودمان باشیم، خودسازی کنیم، خودمان را بشناسیم و نقاط ضعفمان را پیدا کنیم. کسانی که در طول تاریخ کنار اهل بیت(ع) نتوانسته اند موفق شوند، کسانی هستند که خودسازی نکرده اند و با خودشان مدارا کرده اند و مبارزه و جهاد نکرده اند. چرا اینقدر دنیا برای آدم جذاب می شود؟ افکار عمومی خیلی برای مردم کوفه مهم بود؛ مثل سیاستمداران کوفه که حرف مردم برای آنها مهم بود و جامعه چه چیزی را می پسندد و نمی پسندد، مهم بود.

 

مراسم عزاداری بعد از سخنرانی شهاب مرادی با حضور عزاداران و عاشقان سیدالشهدا برگزار شد .

 

این مراسم تا روز عاشورا ادامه دارد .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *