امروز یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه کرج :

حقوق بشر به ابزار قدرت های شیطانی برای بهره کشی تبدیل شده است

کرج – ابتکارآنلاین: نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج ضمن گرامیداشت ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی، استفاده قدرت های شیطانی از نام حقوق بشر را اقدامی برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دنیا عنوان کرد.
کد خبر: 1315
زمان انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ بعد از ظهر -
279 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج تصریح کرد: این قدرت های استکباری در لوای نام حقوق بشر تلاش می کنند تا  از منابع و داشته های کشورها به نفع خود بهره ببرند.

وی گفت: کشوری مثل آمریکا استفاده از نام حقوق بشر را به عنوان ابزاری برای بهره کشی از کشورها به کار گرفته است و از این طریق تا کنون بیشترین سود را  برده است.

 

حسینی همدانی ادامه داد: جنایات قدرت های شیطانی از جمله  آمریکایی ها در قاره آمریکا برای  رسوایی غربی ها کافی است و  دراین میان  اسپانیایی ها  که استعمارگری را در  قاره آمریکا شروع کردند  با توجه به نوشته های خودشان  در این قاره کشتار زیادی را انجام داده اند؛ آنان در فاصله ۵۰ سال ۱۵ میلیون نفر سرخپوست و افراد بومی را در جزایر کارائیب کشته اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: قدرت های سلطه گر در سطح قاره آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را کشته اند.

 

وی با استناد به کتابی که یک کشیش نوشته  است ، افزود: در چند جلد این کتاب مسایل مختلف منطقه و روحیه و حشی گری، جنایات آمریکا و پایمال کردن حقوق بومیان مطرح شده است.

 

وی تاکید کرد: آمریکا حالا با توجه به این جنایاتی که انجام داده است حرف از حقوق بشر و انسانیت می زند و در امور داخلی  کشورها به همین بهانه دخالت می کند.

 

همدانی اظهار داشت: آمریکا همچنین به دلیل جنایات مسلم اتمی و ضد بشری که در حق مردم ژاپن ۲۲۰ هزار نفر را در دم کشت تا کنون حاضر به عذرخواهی نشده است.

 

وی  در بخش دیگر از اظهاراتش   با  اشاره به مداخله آمریکا در جنگ جهانی دوم گفت: در این جنگ عامل کشته شدن ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر انسان شد؛ آمریکایی ها در جنگ ویتنام در محدوده ۲۰ سالی که آنجا بودند پنج میلیون و ۲۰۰ هزار انسان را کشتند؛ به گفته یکی از مورخان، هیتلر در مقایسه با فاتحان آمریکا یک توله سگ است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به جنایاتی که آمریکا  در کشور ما انجام داده است افزود:  اگر در این ۱۵۰ سال اخیر  انجام مقدمات و توضیحات  جنایات آمریکا در کشور ما  نگارش شود بیش از  چندین جلد کتاب قطور خواهد شد.

 

حسینی همدانی  افزود: ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنند بعد به  تخریب چهره جمهوری اسلامی  می پردازند و   تحریم سیاسی ، اقتصادی و امثال اینها را  انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ سال  با انواع  روش های خصمانه  خواستند انقلاب اسلامی را  مهار  و یا مواضع ایران را تعدیل  و  سیرت  و محتوای انقلاب و پایبند به احکام ناب اسلامی را از بین ببرند  که  که نتوانسته اند.

 

وی اضافه کرد: استکبار  جهانی با نوچه ها  و کاسه  لیسان داخلی  هر چه حیله داشتند به کار بردند  اما نتوانستند روح مقاومت و ایستادگی در مقابل  ظلم را که  ما از مکتب امام حسین (ع )گرفته ایم  از ملت ما بگیرند.

 

وی تاکید کرد: مردم مسلمان ، بصیر و دشمن شناس  ایران  در مقابل همه دشمنی های شما  هر جمعه  با سر دادن  شعار مرگ بر آمریکا  را تکرار می کنند .

 

امام جمعه کرج با اشاره  انتشار  اعلامیه حقوق بشر  اسلامی  گفت: این اعلامیه برگرفته از  اندیشه های ناب اسلامی از سوی  کشورهای عضو سازمان  کنفرانس اسلامی است و کار پسندیده ای بود در مقابل  اعلامیه  جهانی  حقوق بشر  که در مواردی با چارچوب های اسلامی  تناقض دارد  تا بتواند  راهکاری  برای ارزش گذاشتند به حقوق  انسان ها از نگاه اسلام باشد.

 

حسینی همدانی  با اشاره به ۱۴ مرداد ماه ۱۲۸۵ شمسی  که فرمان مشروطیت  صادر شده است تاکید کرد: خوب است  همه افراد به ویژه جوانان  یکبار هم  که شده  تاریخ مشروطیت را  بخوانند  از عبرت های  این واقعه که پر از پند ، بصیرت  و درس  استفاده کنند.

 

امام جمعه کرج با اشاره به شهادت مجتهد بزرگ  شهید  شیخ فضل های نوری در وقایع مهم دوره مشروطیت ، گفت: این شخصیت انقلابی  دارای ویژگی هایی مانند زهد ، اهل دل ، معرفت ، شعر،  اهل  مقاومت و پایداری بر اصول و دلسوزی  و حسن رفتار با مردم بود.

 

وی  تاکید کرد: :  ایجاد  کنگره بزرگی در خصوص  شناخت افکار بزرگ این شیح شهید بزرگ لازم  و ضروری است و ایشان با شعار مشروطه  مشروعه و اینکه باید قوانین اسلام  محورباشد و تصویب اصل نظارت فقها  تراز اول و تاکید بر ایجاد حاکمیت اسلامی  در مقابل انحراف مشروطه ایستاد وشهید فتنه شد.

 

وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به روز عاشورا  و شهادت امام حسین (ع)  و یاران وفادارش گفت: این موضوع را در فرصتی مناسب تشریح خواهم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه یک روز از دهه اول محرم به  عباس بن علی (ع)  قرار داده اند، افزود:  این رسمی است  تا فضایل این شخصیت بزرگ  قرار گرفته است.

 

خداقوت به خبرنگاران

 

امام جمعه کرج با اشاره به ۱۷ مرداد ماه  سالروز  شهارت محمود صارمی  خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا ) در  کابل افغانستان گفت: به  جهت تقدیر از خبرنگاران این روز  با عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده و بنده و  به کسانی  که در عرصه رسانه  در همه بخش ها به خصوص خبرنگاران فعالیت دارند  تبریک  و  خداقوت می گویم.

 

وی با اشاره به گام دوم انقلاب و حرکت به سمت  تحقق آرمان های بلند نظام اسلامی و همچنین  تبیین ارزش های الهی، دینی و ایجاد امید در  دل اقشار  مختلف گفت : بیان پیشرفت های علمی ، نظامی و فرهنگی   توسط  مطبوعات و رسانه ها به ویژه خبرنگاران دارای اهمیت است  لازم  است خبرنگاران به  رسالت عظیمی که دارند با تشخیص اولویت ها  اقدام کنند .

 

وی تاکید کرد: ضروری است دست  خبرنگار نما ها که به چهره  مهم  خبرنگاری چنگ می زنند  توسط دستگاه های متولی کوتاه شود  تا افراد  خدوم  با آسودگی خاطر بتوانند  با رعایت  اخلاق اسلامی و قوانین  موضوعه  و با صداقت تمام و دوری از کذب  به رسالت  خبرنگاری، اطلاع رسانی ، بصیرت افزایی ،  مطالبه گری و انتقاد سازنده بدون تضیف ارکان نظام و تقویت  فرهنگ عمومی و  نظام اجتماعی  حقوق شهروندی  به این امور بپردازند.

 

امام جمعه کرج با  تذکر  به اعمال نفوذ در  تغییر بعضی از کاربری های در استان  گفت: نگذارید افرادی با اعمال نفوذ امید مردم که مورد تاکید  رهبر معظم  انقلاب   هم است نا امید کنند.

 

وی ادامه داد:  اگر فضایی برای کاربری آموزشی، ورزشی و فضای سبز  دیده شده است چرا نمی گذارید در مسیر  خودش پیش برود و عده متاسفانه هنوز با  در اختیار داشتن بعضی رانت ها که  از دولت قبل گرفتند  به نفع  جیب خودشان به اسم خدمت به مردم  اقدام می کنند.

 

حسینی همدانی تاکید کرد: باید برای جلوگیری حقوق عامه دستگاه های  مسوول اقدام لازم را داشته باشند تا مردم  مجبور به اجتماع کردن نشوند گاهی عده ای  خلاف خود را قانونی می کنند یعنی جوری خلاف را  انجام می دهند که دست قانون گذار ها هم بسته شود .

 

وی افزود:  در این نوع رانت ها بخشی از آن بر می گردد به اینکه  بخواهند ورود هم بکنند می بینند مقدمات کار را طوری قانونی کردند  که  کار سخت می شود حقوق مردم اینطوری ضایع می شود.

 

وی گفت: به عنوان مثال گفته اند سرانه درمانی در استان البرز کم است که این مورد تایید ما هم هست  ولی اگر راست می گوید و به فکر مردم هستید بیایید من بگوییم  در کجا بیمارستان ، درمانگاه و مرکز  بهداشت احداث کنید  چرا می روید در بهترین قسمت شهر که قیمت زمین  کلان است  اینکار ها را انجام می دهید؟

 

وی با اشاره به کلیپ در فضای مجازی که نشان داده بود در جلوی  تالاری درختان قطع  کردند  که  با  انتقال این کلیپ به دادستانی و ییگیری آن  افزود: با بررسی های  دادستانی مشخص شد که این موضوع برای سال گذشته بوده و ۲۶۰ درخت در تالار قطع شده  و پرونده در جریان و لی به جبران  آن  به شهرداری دستور داده شده است  به جای هشت درختی که در مقابل تالار از بین رفته بودند ۱۵ درخت کاشته شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت های فرودگاه پیام البرز گفت: ان طور که مطلع شدیم ظاهرا آمادگی کامل برای پرواز های  مسافری به خصوص  در ایام اربعین را دارد  و این فرصت خوبی است  و مسوولان ذیربط کمک کنند تا  به بهره برداری برسد  آثار خدماتی ، رفاهی و اقتصادی خوبی برای استان خواهد د اشت.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *