امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
کاربران در حمایت از رجزخوانی میثم مطیعی نوشتند:

اونی که خوندی «رجز» نبود، «موشک نقطه‌زن» بود!

رجزخوانی حماسی میثم مطیعی و مسدودیت صفحه او از سوی اینستاگرام با واکنش گسترده‌ای از سوی کاربران مجازی همراه شده است.
کد خبر: 1376
زمان انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ بعد از ظهر -
247 بازدید

چند روز پیش همزمان با شب چهارم ماه محرم، میثم مطیعی،  مداح و ذاکر شناخته شده اهل بیت، رجز حماسی و ضدصهیونیستی را در هیئت عزاداری حسینی خواند که طی روزهای اخیر واکنش‌های زیادی را به همراه داشته و حسابی در فضای مجازی جنجال برانگیز شده است.

 

میثم مطیعی در این رجزخوانی که به رجز حماسی «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» معروف شده، از به میدان آمدن رهروان سردار سلیمانی و شهدای اسلام و  پایان کار رژیم صهیونیستی می‎گوید و عزاداران حسینی نیز در اجرای این قطعه او را همراهی می‌کنند.

 

مطیعی این رجزخوانی را در صفحه اینستاگرام خود هم منتشر کرد و پس از دست به دست و پربازدید شدن آن در رسانه‌ها، اتفاقی که با توجه به سوابق این شبکه اجتماعی در واکنش به محتوای ضدصهیونیستی انتظارش می‌رفت افتاد. اینستاگرام برخلاف ادعاهایی که در آزادی بیان و انتشار محتوا دارد، در اقدامی حمایتگرانه از رژیم صهیونیستی صفحه اینستاگرامی میثم مطیعی با حدود یک میلیون دنبال کننده را حذف کرد. اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد و صفحه ۲۰۰ هزار نفری مطیعی نیز در ادامه توسط اینستاگرام بسته شد.

 

پس از این اتفاق، شبکه سه سیما در حمایت از اثر حماسی تولید شده و در پاسخ به اقدام سرکوبگرانه اینستاگرام و حامیانش، اعلام کرد که این قطعه به مدت یک هفته هر شب ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه بر روی آنتن این شبکه تلویزیونی می‌رود.

 

در چند روز گذشته انتشار این قطعه، واکنش اینستاگرام به آن و حمایت داخلی از آن مورد توجه و نقد بسیاری از فعالان فضای مجازی قرار گرفته و کاربران با اشاره به موثر و قابل اهمیت بودن این موضوع، توئیت‌هایی را در صفحه‌های خود به اشتراک گذاشتند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *