امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضرت زینب (س) راوی عاشورای حسینی است

قرچک- ابتکارآنلاین: فرمانداران شهرستان‌های قرچک و پیشوا با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، از حضرت زینب کبری(س) به عنوان روایتگر نهضت عاشورای حسینی یاد کردند.
کد خبر: 1462
زمان انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳ قبل از ظهر -
248 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علیرضا فاتحی‌نژاد در پیامی ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران در اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته، از آنان خواست تا با تأسی با والا خبرنگار دشت کربلا حضرت زینب(س) به رسالت خود در آگاهی بخشی به جامعه به درستی عمل کنند.

 

وی اظهار داشت: روز خبرنگار امسال مصادف شده است با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش و چه نیکو است که یادی کنیم از حضرت زینب(س) والاخبرنگار مکتب امام حسین(ع) و نهضت عاشورای حسینی که بلاها را به جان خرید و با جهاد تبیین راه امامت و ولایت را حفظ نمود.

 

وی گفت: به راستی می‌توان حضرت زینب(س) را الگویی تمام عیار برای خبرنگاران دانست، خبرنگاری که فاتح میدان نبرد روایت ها بود چرا که یزیدیان آمده بودند خاندان عصمت و طهارت را مغلوب و خود را پیروز نشان دهند و تلاش‌ میکردند با بمباران خبری علیه امام حسین(ع) و قلب واقعیت‌ها، حق و باطل را وارونه جلوه دهند اما با گفتمان شجاعانه و انقلابی حضرت زینب (س)  به شکست خورده‌ای در کاخ خود تبدیل شدند.

 

فاتحی‌نژاد افزود: امروز نیز خبرنگاران راستین و آزاده، سرداران جهاد تبیین و جنگ روایت ها هستند که با روایت حقایق جامعه و دستآوردهای کشور و  انقلاب اسلامی،  دشمن را در آنچه به دروغ روایت می‌کند مغلوب می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: اینجانب ضمن تعزیت ایام شهادت اباعبدالله و ۷۲ یار باوفایش، روز خبرنگار را گرامی می‌دارم و با سلام و تحیت بر شهید والامقام، محمود صارمی برای همه خبرنگاران آزاده عالم به ویژه فعالین حوزه خبرنگاری،مطبوعات و رسانه دیار پانزده خرداد آرزوی توفیق روزافزون و استقامت در برابر سختی‌های این شغل خطیر و ارزشمند دارم.

 

نهضت عاشورا عظیم ترین رسانه بشریت است

فرماندار پیشوا نیز در پیامی به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت:رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی و مردم سالاری نقش مهمی در فرهنگ‌سازی عمومی در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهت‌دهی و تنویر افکار عمومی دارد، امسال روز خبرنگار با سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عاشورای حسینی مصادف شده است؛ واقعه‌ای که با گذشت زمان نه تنها از اهمیتش کم نشده، بلکه بر حلاوت آن روز به روز افزوده گشته و همچنان عظیم‌ترین رسانه بشری است.

 

ابراهیم تاجیک نوری  افزود:  سراسر نهضت امام حسین (ع)، یک رسانه قوی و قدرتمند است و با تمامی تلاش‌های امویان برای حق جلوه دادن باطل و به فراموشی سپردن واقعه کربلا، سخنان و بیانات گهربار امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) به‌عنوان رسانه‌ای قدرتمند در نشان دادن حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) و اهداف والای ایشان، موجب بیداری و آگاهی بسیاری از مردم و تداوم نهضت عاشورا تا به امروز گردید.

 

وی گفت:  امروزه رسانه‌های غربی همانند رسانه‌های اموی، تلاش می‌کنند تا باطل را حق جلوه دهند لذا لازم است اندیشمندان، متفکران و رسانه‌ها بیرق «جهاد تبیین» را محکم و استوار، برافراشته و در راستای بیان حقایق و شناخت حق از باطل پیشتازی کنند.

 

فرماندار پیشوا گفت: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و نکوداشت هفدهم مرداد روز خبرنگار، این روز را به تمامی اهالی رسانه به ویژه فعالان این حوزه در جنوبشرق استان تهران تبریک گفته و امیدوارم به برکت این ایام، خبرنگاران و اصحاب رسانه، به تاسی از مکتب عاشورا و ذیل مفاهیم درخشانی همچون روشنگری، تبیین‌گری و مطالبه گری برای پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش موفق عمل نمایند.

 

شهید محمود صارمی ، خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در مزار شهید به شهادت رسید و از آن پس، روز شهادت وی به عنوان روز خبرنگار در تقویم جمهوری اسلامی نامیده شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *