امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان:

اصلاح الگوی کشت در بوشهر ضروری است

بوشهر – ابتکارآنلاین: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: در این استان باید شیوه آبیاری به سمت نوین حرکت کند و اصلاح الگوی کشت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
کد خبر: 1807
زمان انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹ بعد از ظهر -
246 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایسنا – آیت اله سید هاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار کرد: وزارتخانه جهاد کشاورزی در میان دیگر وزارتخانه ها بسیار مهم و کلیدی است و این وزارتخانه با سفره مردم ارتباط مستقیم دارد.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این وزارتخانه در تامین غذای سالم مردم از جایگاه مهمی برخوردار است، و با توجه به دشمنانی که ایران اسلامی دارد اگر قیمت یک محصول دچار نوساناتی شود، بیگانگان از این مسئله به عنوان سوژه سواستفاده می کنند تا بین مردم و مسئولان تقابل ایجاد کنند.

 

آیت اله حسینی بوشهری گفت: مجموعه جهاد کشاورزی آرامش ندارند زیرا افراد خدمت کننده در این مجموعه باید از زندگی خود سلب اسایش کنند تا مردم در امنیت باشند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف جهاد کشاورزی تنوع محصول است، بیان کرد: خشکسالی در استان بوشهر همواره نسبت به از ترسالی بیشتر بوده است و کشت عمده گندم نیز به صورت دیم صورت می گیرد که باید شیوه آبیاری به سمت نوین حرکت کند و اصلاح الگوی کشت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: محصولی که در مزرعه تولید می شود، با چند واسطه به به دست مصرف کننده می‌رسد که همین امر باعث می شود قیمت آن نسبت به قیمت اولیه برای مردم بسیار گران تمام می شود و موجب نارضایتی شود که از مسئولین جهاد کشاورزی انتظار می رود راهکاری بیاندیشند.

 

آیت اله حسینی بوشهری عنوان کرد: نظارت یک اصل مهم است که باید به صورت منظم، مستمر و پیوسته باشد.

 

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران با اتکا بر توان خود وابسته هیچ کشوری نمی شود، گفت: ارتباطات های دولت سیزدهم با کشورهای مختلف جهان رو به افزایش است که همین مسئله باعث شکل گیری روزنه های امید شده است و امیدواریم با یاری خداوند از این مراحل سخت عبور کنیم و شاهد گشایش هایی باشیم.

 

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان بوشهر در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: جهاد کشاورزی مجموعه بزرگی است که علاوه بر لطف خداوند، این سازمان در تامین غذا و سفره ی مردم نقش قابل توجهی دارد.

 

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: وظیفه مسئولان جهاد کشاورزی تامین غذای سالم است و از خطوط اصلی این نهاد به شمار می رود.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: اصلاح ارز ترجیحی نیز یکی از کارهای مهم دولت بود که امیدواریم در آینده شاهد افزایش قدرت خرید مردم باشیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *