امروز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳

موکب اربعین در مرزهای ایران با جمهوری آذربایجان و پاکستان برای زائران برپا می‌شود

ری – ابتکارآنلاین: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: در ایام اربعین و برای میزبانی از زائران اباعبدالله، مواکب ایرانی در مرزهای آذربایجان و پاکستان ایجاد می کنیم.
کد خبر: 1881
زمان انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ قبل از ظهر -
226 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز چهارشنبه در  همایش ملی مواکب اربعین حسینی در محل آستان شیخ صدوق در شهرری گفت: در روایات آمده کسی که در دوران حیاتش حرم امام حسین را زیارت نکرده باشد، در قیامت دچار حسرت می شود.

 

وی خطاب به موکب داران تاکید کرد: شما با موکب داری پرچم اباعبدالله را برافراشته می کنید چرا که جبهه جهل مقابل امام حسین(ع) بود و هست و هرچه علم پیشرفت کند، پرچم حسینی پرشورتر می شود.

 

به گفته خاموشی، تجربه کرونا را  دو سال گذشته داشتیم و امسال هیئات پرشورتر می شود.

 

وی افزود: سازمان اوقاف هم در کنار موکب داران، تعداد زیادی موکب برای زوار ایرانی و همچنین در مرزهای پاکستان و آذربایجان برپا می کند.

 

خاموشی گفت: همچنین در داخل عراق در خط نجف به کربلا و در خطوط دیگر در سامرا و کاظمین و کوفه در مسیر سرویس های لازم را می دهیم.

 

وی ادامه داد: پیوند برادران ایرانی و عراقی در موکب زنی مثال زدنی در دنیاست و موکب مشترک داریم و ارتباط خوبی بین مواکب وجود دارد که هم سرویس می دهیم و هم می گیریم.

 

خاموشی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گرمای هوا در راهپیمایی مهم است و مواکب باید به آن فکر کنند؛ آب خنک و ایجاد وان های آب خنک برای کسانی که گرمازده شده اند باید مدنظر قرار گیرد.

 

وی افزود: از سوی دیگر حرکت زائران در شب می تواند مهم باشد چرا که دما پایین تر است؛ افراد در این زمینه با تدبیر حرکت کنند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما در هر ۱۰۰ موکب یک گروه پزشکی می گذاریم و امسال پیش بینی افزایش زوار داریم و برای تهیه وعده های غذایی و نیم غذاها پیش بینی درستی شود.

 

وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: زوار زیارت کنند و برگردند چرا که حجم زائران امسال با پایان کرونا زیاد است و زوار بیشتر همت را در مشی و استقامت در راه داشته باشند.

 

در این همایش حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی و حمید زمانی فرماندار شهرری حضور دارند.

 

همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاهی پیرامون مواکب حسینی در صحن آستان شیخ صدوق دایر شد و از عبدالحسین نظامی خادم یکی از موکب داران نمونه کشور تجلیل شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *