امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
سفر مسئولان به مناطق سیل زده؛

بررسی مشکلات منطقه سیل زده و عشایر سوزمیر کهگیلویه

کهگیلویه و بویراحمد – ابتکارآنلاین: جمعی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با سفر به منطقه عشایر نشین سوزمیر کهگیلویه آسیب‌های سیل اخیر در این منطقه را بررسی کردند.
کد خبر: 1940
زمان انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ بعد از ظهر -
248 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – نماینده، ولی فقیه در استان، ائمه جمعه شهر‌های دهدشت، دیشموک و سوق، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، فرماندار کهگیلویه، رییس دفتر نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان و مجموعه هلال احمر کهگیلویه، رییس اداره راهداری، فرمانده نیروی انتظامی دیشموک و برخی از مسئولان به منطقه عشایری «سوزمیر» بخش دیشموک سفر و از نزدیک مشکلات مردم را بررسی کردند.

نماینده، ولی فقیه در این استان با تاکید بر اینکه مسئولان برای کمک و جبران خسارت‌های سیل باید کنار مردم باشند گفت: راه‌های ارتباطی مناطق عشایری بامشکل مواجه شده و اداره راهداری و امور عشایری باید اقدامات لازم و سریع انجام دهند.

آیت الله سید نصیر حسینی افزود: منطقه سبزمیر ظرفیت مطلوبی برای ایجاد طرح‌های گردشگری، کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و طرح‌های دامداری دارد.

حجت الاسلام راوند امام جمعه دیشموک هم به سکونت جمعیت زیاد عشایر در دیشموک اشاره کرد و گفت: عشایر در سیل اخیر خسارت دیده اند و نیاز به حمایت دارند و راه‌های ارتباطی عشایر جهت بازگشایی نیاز به توجه ویژه دارد.

امام جمعه دهدشت هم با اشاره مشکلات عشایر این منطقه گفت: دیشموک مشکلات زیادی دارد که مسئولان باید رفع این مشکلات را در اولویت خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر افزود: در این بازدید برای حدود ۱۰۰ خانوار بسته‌های غذایی و معیشتی تدارک دیده شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در این سفر مقرر شد راه‌های مناطق عشایری در کمترین زمان ممکن توسط اداره راه تعریض و بازگشایی و مشکل مسکن‌های موقت نیز رفع می‌شود.

فرماندار کهگیلویه هم گفت: هرآنچه در توان داشتیم برای رفع مشکلات مناطق مختلف انجام داده ایم؛ و این تلاش‌ها ادامه دارد.

سید عبدالعزیز موسوی افزود: تلاش کردیم مشکلات راه‌های مسدود شده رفع، خسارت‌های حوزه عشایر و کشاورزی منطقه برآورد شود.

کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم با اشاره به خسارت‌های سیل اخیر گفت: به پی باران‌های سیل آسا در استان امدادگران هلال احمر بلافاصله در کنار مدیریت بحران، فرمانداران و بخشداران به تمام مناطق عشایری سرکشی کردند.

وی اضافه کرد: در این مدت حدود ۶ هزار تلفن از سامانه ۱۱۲ به صورت شبانه روزی دریافت و به بیش از ۳۸۰۰ خانوار نایلون، موکت، بسته غذایی و پتو اهداء شد.

فلاحی دوست بیان کرد: حدود ۴۶ تیم عملیاتی در سطح استان با ۲۳۰ نیروی آماده به کار امدادی کار امداد رسانی به سیل زدگان را انجام دادند و حدود ۱۷ پرواز بالگرد هلال احمر که از شیراز درخواست شده بود به مناطق سیل زده اعزام شد.

در این سفر نماینده، ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و‌ فرماندار شهرستان کهگیلویه به مردم به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کردند.

(منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *