امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه شهرستان پردیس:

شبکه ملی اینترنت راه اندازی شود

پردیس – ابتکارآنلاین: امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دولت شبکه ملی اینترنت را ایجاد و از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده و آن را در میان آحاد مختلف کشور تبلیغ کند.
کد خبر: 1981
زمان انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ بعد از ظهر -
208 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه  این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران، با بیان اینکه روز ۲۹ مرداد روز جهانی دنیای مجازی است و دنیای مجازی بومی ، مولفه ای مهم در استقلال فرهنگی است.اظهار داشت: دولت و متخصصین وظیفه دارند از بین صدها شبکه اجتماعی ایرانی، بهترین و کاربردی‌ترین آنها را انتخاب و ضمن معرفی به مردم، به‌صورت ویژه از شبکه‌های برگزیده حمایت کنند.

 

وی با بیان اینکه مسجد بهترین مکان در تحکیم بنیان خانواده است، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در کشور ما هدف دشمن قرار گرفته خانواده است، خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و سنگ بنای شکل‌گیری جامعه است لذا امروز مهمترین مرکزی که می‌تواند و باید بنیان خانواده را محکم بکند، مساجد هستند.

 

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مشارکت خانواده‌ها در اداره امور مسجد، توجه جدی به بهداشت و نظافت مساجد، توجه ویژه به قشر نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان و داشتن برنامه برای آنها، باز بودن دائمی مساجد و برگزاری نماز جماعت در سه وعده، حضور امام جماعت خوش‌فکر و مردم‌دار، دارا بودن هیات امنای فعال و به روز، ارائه خدمات اجتماعی، اجتناب از انحصاری شدن مساجد راهکارهایی برای جذب حداکثری مردم به مساجد به عنوان یک کانون فرهنگی و اجتماعی است.

 

حمله به سلمان رشدی زنگ خطری برای عاملان ترور سردار سلیمانی است

 

حسینی با اشاره به ترور سلمان رشدی نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی توسط هادی مطر، توضیح داد: حمله به سلمان رشدی زنگ خطری بود به عاملان ترور سردار سلیمانی که حتی اگر تحت حفاظت گسترده نیروهای امنیتی هم باشند، چقدر انتقام به آنها نزدیک است.

 

وی افزود: حمله به رشدی، نشان از این است که حرف امام برزمین نخواهد ماند و بسان تیری که از چله رها شده سرانجام به هدف اصابت خواهد کرد و این همان پیش‌بینی امام خامنه‌ای عزیز است.

 

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به مذاکرات رفع تحریم توضیح داد: مذاکراتِ رفع تحریم ها در کشاکش جنگِ اراده‌ها و روایت‌ها قرار گرفته است و نظام سلطه با جنگ روایت ها می‌خواهد از مذاکره وین، چیزی عاید ایران نشود و باز هم با فریبکاری، یک متنی را با عجله، و فشار بر ایران، به نتیجه دلخواه خود برساند.

 

حسینی ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و خیر مقدم به آزاده های شهرستان در نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: اسرای دفاع مقدس با بصیرت و غیرت و ولایتمداری و صبوری خود دشمنان را ناکام گذاشتند و رنج ها و شکنجه های وحشیانه بعثی ها و غربت و اسارت را تحمل کردند و به جان خریدند تا آبروی انقلاب را حفظ کرده و به ایران عزت بیشتری ببخشند و از رضا کارخانه شهردار پریس برای برگزاری مراسم تقدیر از آزادگان  و همراهی ظفر پورابراهیم فرماندار شهرستان نقدیر می کنم.

 

کمبود فضای ورزشی و تفریحی در شهرستان

 

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به کمبود فضای ورزشی و تفریحی و پایین بودن سرانه ورزشی در شهرستان، توضیح داد: در شهرستان جوانان با استعداد زیادی داریم که همه آنها نیازهایی در زمینه های فرهنگی، مذهبی، تفریحی، ورزشی، علمی، پژوهشی  دارند که باید زیرساخت‌های آن فراهم می‌شد که در برخی از آنها تا حدودی کار شده است اما در غالب آنها  مانند زیر ساخت های ورزشی و تفریحی فعالیت قابل توجهی صورت نگرفته است.

 

حسینی گفت: سالن ورزشی شهرک طلائیه بومهن با کلی هزینه ساخته شده، اما چون بدون نظارت ساخته شده، بعدها دچار اشکالات فنی شده، استخر و سالن بدنسازی تشریفات: که کاملاً آماده استفاده است اما به خاطر اختلافات بی استفاده رها شده که باید به آنها رسیدگی شود.

 

مالکان مسکن مهر بعد از ۱۲ سال خانه های خود را هنوز تحویل نگرفتند

 

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به حضور مالکان مسکن مهر با پلاکارد در صحن مسجد جامع، اظهارداشت: مالکان از ۱۲ گذشته تا امروز هنوز نتوانستند خانه های خود را تحویل بگیرند تمام داشته های خود را برای خرید خانه دادند و توان پرداخت اجاره ندارندو تحت فشر هستند.

 

حسینی گفت: از عمر دولت مردمی هنوز یکسال نگذشته است، این مدت را هم با وعده های دولت انقلابی و پی گیری مسولان تحمل کنید.

 

وی ادامه داد: هنوز وعده رئیس جمهور درباره مسکن مهر محقق نشده است، بنا بر دستورات ابراهیم رئیسی رئیس جمهور  مردم به تعهدات خود عمل کردند و امروز نوبت دولت است تا به تعهدات خود نسبت به مردم عمل کند.

 

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: حضور مالکان مسکن مهر در صحن مسجد خودجوش است و آنها می دانند که صدای مردم از تریبون نماز جمعه بهتر به گوش مسئولان می رسد.تعیین تکلیف تحویل مسکن مهر در اولویت پی گیری مسئولان شهرستان است.

 

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *