امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ویزیت رایگان در ۱۴ منطقه محروم مشهد

مشهد- ابتکارآنلاین: معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون پزشکان عمومی و متخصص جهادی با مدیریت این سازمان در ۱۴ نقطه شهر مشهد به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده خدمات رایگان ارائه می‌دهند.
کد خبر: 2029
زمان انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ بعد از ظهر -
238 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – علی دوامی افزود: این پزشکان و کادر درمان در مناطق بلوار حر، شهرک شهید رجایی، خیابان رسالت، قرقی، توس، گلشهر، پنجتن، اسماعیل آباد و شهرک طرق مشهد خدمات ارائه می دهند.

 

وی ادامه داد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به رفع معضلات محرومان و در راستای رفع محرومیت زدایی از مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار ، سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بهره گیری از ظرفیت پزشکان داوطلب جهت کاهش مشکلات درمانی افراد نیازمند اقدام کرده است.

 

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: در این راستا شبکه ای از افراد جهت شناسایی بیماران نیازمند با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج مستقر در مناطق مذکور شکل گرفته است، بدین طریق افراد واجد شرایط دریافت خدمات درمان رایگان باید در یکی از گروه های زن سرپرست خانوار یا بدسرپرست، تحت پوشش سازمان های حمایتی، داشتن بیماری صعب العلاج و داشتن حداقل درآمد ۷۰۰ هزار تومان در ماه به ازای هر نفر باشند.

 

وی افزود: طبق تفاهمنامه منعقد شده با داروخانه ها به منظور تکمیل فرآیند درمان بیماران، داروها با سرنسخه سازمان بسیج جامعه پزشکی به صورت رایگان تحویل بیمار شده و هزینه های آن از محل اعتبارات موقوفه مرحوم عبدالله رضوی و اعتبارات قرارگاه شهید برونسی در حوزه بهداشت و درمان با داروخانه‌ها تسویه می‌شود.

 

دوامی گفت: همچنین طبق توافقات انجام شده با برخی از مراکز درمانی، در صورت لزوم ارجاع بیماران به سطح ۲ ویزیت تخصصی و خدمات پاراکلینیکی به صورت رایگان و سطح ۳ از جمله خدمات بستری با تخفیف مددکاری بیمارستان انجام می‌ شود.

 

حاشیه مشهد با گستره‌ای شامل ۱۳ درصد از مساحت این کلانشهر ۳۲ درصد جمعیت این شهر را در خود جا داده‌ است، یعنی افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری این کلانشهر در ۶۶ پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *