امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ظرفیت اعزام زائران نسبت به سنوات گذشته نزدیک به سه برابر افزایش یافته

ری – ابتکارآنلاین: آیین بدرقه کاروان بهداشت، درمان و امداد و نجات هلال احمر به راهپیمایی بزرگ اربعین با رژه خودرویی سازمان امداد و نجات، مانور هوایی بالگرد این جمعیت و با رمز «یاحسین» با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.
کد خبر: 2329
زمان انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ بعد از ظهر -
202 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – اعضای جمعیت هلال احمر کشور با حضور در مرقد امام خمینی(ره) با آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر با رمز «یاحسین» فرمان مانور خودرویی تیم‌های اعزامی هلال احمر به عملیات خدمت‌رسانی به زائران اربعین را اعلام کرد. این آخرین بخش مراسم بدرقه کاروان درمانی و امدادی هلال احمر برای اعزام به مرزهای غربی و جنوب‌غربی کشور و همچنین محورهای تعیین شده در خاک عراق است.

 

پیر حسین کولیوند در رژه خودرویی که پس از زیارت مزار امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا آغاز شد؛ گفت: بدرقه کاروان امدادی و درمانی هلال احمر به عملیات اربعین حسینی را از حرم امام خمینی (ره) آغاز کردیم تا از امام عزیزمان و شهدا بخواهیم که واسطه شوند تا توفیق بهترین خدمتگزاری به زائران امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) را داشته باشیم.

 

وی افزود: بدرقه را در جوار حرم امام راحل  انجام دادیم تا یادمان نرود که مدیون چه بزرگانی هستیم.

 

کولیوند ادامه داد: خدایا تو شاهد باش که امروز جوانانی عازم عتبات عالیات هستند که با عشق و علاقه جان، حاضرند حتی جان خود را برای رفع آلام مردم فدا کنند.

 

وی توضیح داد: تعدادی بسیار زیادی از امدادگران، پزشکان و پرستاران داوطلب جمعیت هلال احمر برای شرکت در عملیات خدمت‌رسانی در اربعین در دو سوی مرز ایران و عراق، ثبت نام کردند که متاسفانه نتوانستیم تعداد زیادی از آن‌ها را در این کاروان داشته باشیم و مشارکت امدادگران بسیار بیشتر از نیاز ما بود.

 

یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر خبرنگاران اعلام کرد: اربعین امسال از جهت کمی و کیفی متفاوت از گذشته است دو سال به علت شیوع ویروس کرونا توقف داشتیم و امسال که آن شرایط و موانع مرتفع شده است.

 

وی افزود: امسال خیل عظیم زائران امام حسین(ع) عازم کربلا هستند و لازم بود که هماهنگی و همکاری لازم با توجه به وجود گرمای مضاعفی که امسال وجود دارد انجام گیرد.

 

سلیمانی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر مسئولیت بهداشت و درمان و مسائل پزشکی عراق را عهده دار است و لازم بود که برنامه ریزی جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: ظرفیت اعزام زائران نسبت به سنوات گذشته نزدیک به سه برابر افزایش یافته و امروز هم شاهد برنامه بدرقه هستیم.

 

وی ادامه داد: برنامه ریزی و هماهنگی های لازم انجام شده که با آمادگی کافی از کنار مضجع شریف امام و شهدایی که در راستای تداوم و تحقق اهداف و نهضت سرور و سالار شهیدان جان فشانی کردند و در حقیقت بازگشای راه کربلا بودند، مراسم بدرقه را برگزار کنیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *