امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران:

شهادت، هدیه‌ای الهی برای انسان‌های وارسته‌ است

ورامین- ابتکارآنلاین : رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: اصناف در مبارزات انقلابی،پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش موثری داشتند.
کد خبر: 2376
زمان انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ بعد از ظهر -
203 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین: حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز دوشنبه در یادواره شهدای اصناف و بازاریان ورامین که در محل سالن همایش‌های اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهادت، هدیه‌ای الهی برای انسان‌های وارسته‌ است و اقشار مختلف ایران اسلامی در طول سال‌های استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزات انقلابی ثابت کرده‌اند که در تمامی بزنگاه‌ها پا در رکاب انقلاب قرار دارند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۸ شهید اصناف شهرستان ورامین گفت: اگر امروز در حوزه اقتصاد کشور شاهد ولنگاری، هرزگی‌ها و تخلفاتی هستیم، به دلیل فراموش شدن یاد شهدا است، تخلفاتی نظیر احتکار که توسط برخی از افراد سودجو رخ می‌دهد به این دلیل است که از یاد و ارزش‌های شهدا غافل مانده‌ایم.

 

محمودی با اشاره به نقش اصناف در مبارزات انقلابی و دوران استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: کاسبان وبازاریان در انقلاب و دوران مبارزات با طاغوت، حضوری  همراه با اخلاص و عمل بود و تعداد زیادی از اصناف و بازاریان درجریان مبارزات سیاسی با طاغوت، دستگیر و شکنجه شده و بسیاری نیز به خاطر عقاید انقلابی خود به شهادت رسیدند.

 

وی تصریح کرد: اصناف و بازاریان از گذشته تاکنون اهل مسجد بوده و هستند ولی برخی از مسئولین وقتی پست و مقام می‌گیرند تازه اهل مسجد شدند.

 

امام جمعه موقت ورامین با گلایه از عدم حضور برخی از رؤسای و اعضای اتحادیه‌ها در یادواره شهدای اصناف گفت: کسانی که در این جلسه غایب هستند، خود از فیض حضور در مراسم شهدا بی‌بهره شده‌اند و قطعا از حضور نداشتن در این مراسم معنوی، متضرر خواهند شد.

 

وی همچنین از وضعیت برخی از گلزارهای شهدای ورامین و عدم رسیدگی مسئولان به این اماکن مقدس گلایه کرد و افزود: خانواده معظم شهدا و ایثارگران از وضعیت گلزار شهدای سید فتح الله ورامین گله مند هستند و لازم است که مسئولین حرف خانواده شهدا را شنیده و نسبت به مرمت قبور شهدا که همواره ناظر بر اعمال ما هستند، اقدام کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران بر لزوم اعتقاد عملی مسئولان به فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و اظهار داشت: برخی از مسئولان در تریبون‌های رسمی سخن از شهدا و تکریم جایگاه خانواده معظم شهدا می‎ زنند ولی در عمل وعده‌ها و سخنان خود را فراموش کرده و حتی در حد یک اقدام و خدمت معمولی نیز برای شهدا وایثارگران وقت نمی گذارند.

 

محمودی گفت: در شرایطی که دشمن با جنگ نرم و با تمام قوا به جنگ و مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده، همه باید با توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت، از ارزش‌های اسلامی که سال ها برای حفظ آن با دشمنان مبارزه کرده و شهید داده‌ایم، حراست نمائیم.

 

وی تصریح کرد: امروز بخشی از این جنگ نرم به حوزه اصناف و ویترین برخی مغازه‌ها وارد شده و جلوه‌نمایی می‌کند که برای مقابله با آن لازم است اصناف و به ویژه فعالان حوزه پوشاک، هوشیاری بیشتری در مقابله با این توطئه داشته باشند.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدا و اصناف شهرستان ورامین  تقدیر شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *