امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نخبه علمی در استان اردبیل ۱۰ زندانی مالی را آزاد کرد

اردبیل – ابتکارآنلاین: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اردبیل از آزادی ۱۰ زندانی مالی از محل فروش اختراعات یک نخبه و همچنین رهایی ۴۰ فرد دیگر از حبس با جلب رضایت شاکیان خبر داد.
کد خبر: 2383
زمان انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ قبل از ظهر -
233 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – علی امیرزاده دانش‌آموخته رشته معماری دانشگاه تهران و عضو جامعه مخترعین ایران، اروپا و آمریکا با همکاری ستاد دیه استان اردبیل با اهدای بخشی از درآمد حاصل از فروش تعدادی از اختراعات خود به هلند، در هفته جاری زمینه آزادی ۱۰ زندانی مالی را فراهم کرد.

 

این مخترع و مبتکر به مخترعان و مبتکران توصیه کرده است، با اهدای بخشی از درآمدهای حاصل از اختراعات خود، زمینه آزادی زندانیان و خرسندی قلبی خود را فراهم کنند.

 

همچنین بر اساس این گزارش، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان شهرستان گرمی، تعداد ۴۰ زندانی از ابتدای سال جاری تاکنون با جلب رضایت شکات آزاد شده اند.

 

مسعود محمودی ، رئیس زندان گرمی در این خصوص با اشاره به وظایف شورای حل اختلاف در ترویج فرهنگ صلح و سازش در میان مردم گفت: در طول پنج ماه گذشته با استفاده از ظرفیت این شعبه و جلب همکاری خیران و مردم نوع‌دوست شهرستان گرمی، پرونده ۴۰ زندانی با تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف مستقر در زندان به صلح و سازش و آزادی متهمان منتهی شده است.

 

وی افزود: تعداد زیادی از دعاوی قابل طرح در شورای حل اختلاف زندان، منجر به صلح و سازش طرفین شده و علاوه بر کاستن از بار مراجعات مردمی به محاکم قضایی در کاهش جمعیت کیفری زندان نیز نقش بسزایی داشته است.

 

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *