امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار فیروز کوه:

مصالح ساخت مسکن به روستای سیل زده مزداران وارد شده است

فیروز کوه- ابتکارآنلاین: فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: اسکلت های لازم برای ساخت مسکن، آهن و مصالح به روستای سیل زده مزداران وارد شده و در حال تخلیه است.
کد خبر: 2495
زمان انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ بعد از ظهر -
2190 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – محمد حیدری منش گفت: فرآیند باز سازی منازل تخریب شده روستائیان پس از طی فرآیند اداری آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: دفتر بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی در روستا مستقر شده و پاسخگوی  اهالی روستای مزداران و روستاهای اطراف است وبه  روستائیان توصیه می شود که با مراجعه به این دفتر برای تشکیل  پرونده و برنامه ریزی برای ساخت منازل خود اقدام کنند.

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: تاکنون تعداد مراجعه روستائیان به دفتر بنیاد کم بوده و  لازم هست که مردم با مراجعه به این دفتر برای ساخت مسکن و مسائل  مربوط به بازسازی پی گیری لازم را داشته باشند.

 

حیدری منش با بیان اینکه جلسات مستمر برای پی گیری و رفع مشکلات  روستائیان سیل زده برگزار می شود، توضیح داد: روند خدمات رسانی به مردم روستای مزداران سطح توسط دستگاه‌های متولی مثل جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن در سطح مدیران کل استان  و ادارات شهرستان پی گیری می شود.

 

وی افزود: به صورت دوره ای با همراهی بخشدار از وضعیت روستا سرکشی می کنیم و نماینده ای به صورت تمام وقت و روزانه در روستای مزداران برای  رسیدگی به مشکلات روستائیان مستقر شده و دهیاری و شورای اسلامی روستا بخشدار را برای ساماندهی امور همراهی می کنند.

 

فرماندار شهرستان فیروز کوه با اشاره به تجهیزات موجود و فعال در روستای مزداران،بیان کرد: ۶ دستگاه بیل مکانیکی ،لودر ، کامیون ، ۲دستگاه تانکر حمل آب کشاورزی و یک دستگاه تانکر آب شرب در منطقه  فعال هستند.

 

حیدری منش با بیان اینکه گل و لای اطراف درختان روستا تا ۱۰ روز آینده پاکسازی خواهد شد، اظهار داشت:  نیاز فعلی روستا رفع گل و لای از بین درختان و باز گشایی انهار کشاورزی  است و مطابق برنامه زمان بندی ارائه شده توسط جهاد کشاورزی  تا ۱۰ روز آینده در این روستا انهار کشاورزی بازکشایی و اطراف  درختان پاکسازی خواهد شد.

 

وی افزود: در روستای آتشان مشکل آب شرب داریم ،چاه روستا از سنوات گذشته مشکل فنی داشته که با وقوع سیل تشدید شده و برنامه هدفمند برای  باز سازی چاه را با کار مطالعاتی توسط آبفای بخش مرکزی در دستور کار داریم.

 

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: در حال حاضر آب غیر آشامیدنی از طریق لوله کشی به منازل  اهالی روستا رسانده می شود و آب شرب هم با تانکر حمل آب شرب  در روستای آتشان  به صورت تمام وقت در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

حیدری منش ادامه داد: تلاش ما براین است با واگذاری آب آشامیدنی  شبکه آب روستا از طریق شوراهای اسلامی به اداره آبفا بخش مرکزی مسائل را در آینده به خوبی مدیریت کنیم.

 

وی ضمن تقدیر از حمایت و همراهی دولت مردمی در روستای مزداران، اظهار داشت: اقدامات  دولت مردمی در روستای مزداران نمونه ای بود که در سیلاب سالهای گذشته نظیر نداشت که قابل تقدیر و تحسین است .

 

فرماندار شهرستان فیروز کوه ادامه داد: دولت مردمی نسبت به رفاه مردم دغدغه و دارد با خدمات رسانی جهادی تلاش می کنیم تا مسائل و مشکلات مردم را به سرعت رفع و حل کنیم.

 

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *