امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
شهرداری پاکدشت:

در حال حاضر اولویت ما پروژه کمربندی شهرستان پاکدشت است

پاکدشت – ابتکارآنلاین: حمیدرضا شیخ ویسی شهردار پاکدشت در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته شهرداری در طی ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: شهرداری پاکدشت هم اکنون با سه شرکت به علاوه 1377 نفر نیروی قراردادی و کارمندی مشغول فعالیت است. اما این بدان معنا نیست که همه این افراد کارمند شهرداری هستند. نزدیک به هزار نفر از این تعداد، نیروهای خدماتی، فضای سبز و نیروی انسانی هستند که به عنوان بخش غیردولتی در مجموعه شهرداری ایفای نقش می‌کنند.
کد خبر: 2552
زمان انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ قبل از ظهر -
240 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – وی افزود: از دیگر اقدامات دوره مدیریتی بنده فعالسازی کلیه کمیسیون‌های شهرداری پاکدشت می باشد. در طی دو سال گذشته تقریبا اکثر کمیسیون‌های شهرداری ماننده ماده ۱۰۰ و ماده۷۷ و کمیسیون بند۲۰ شهرداری پاکدشت غیرفعال بودند و ما مراجعینی داشتیم که یک سال پشت درب این کمیسیون ها به انتظار نشسته بودند تا پرونده شان رسیدگی شود. اگر بنده عرض می کنم که شهرداری پاکدشت امروز به یک آرامشی رسیده، منظور رسیدگی به همین مشکلات است.

شیخ ویسی هیئت عالی سرمایه گذاری را موتور دوم شهرداری دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که شهرداری پاکدشت در گذشته با آن مواجه بود، بحث نوع سرمایه گذاری‌هایی بود که در شهرداری پاکدشت اتفاق افتاده و باعث شده الان چندین پروژه عالی شهرداری پاکدشت درگیر پرونده‌های قضایی باشد.

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص پروژه مترو گفت: قطعا مترو پروژه یک پاکدشت است ولی فعلا مقدمات آن فراهم نیست. ضمن اینکه ما با شرکت مترو هماهنگ هستیم و هر زمان که کارهای اولیه اش انجام شد، ما نیز فعالیت خود را آغاز خواهیم کرد. در حال حاضر اولویت ما پروژه کمربندی شهرستان است. یکی از مشکلات کمربندی این است که در گذشته هم با مالکین اطراف کمربندی توافق درستی صورت نگرفته و هم بخش ریالی این پروژه، به پول دولت گره خورده است. بنابراین ما سعی کردیم از طریق تهاتر و با کمک بنیاد مستضعفان و وزرات رفاه توافقی با مالکین آن منطقه انجام دهیم تا گره این پروژه رفع شود. برآورد هزینه این پروژه در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد بود ولی طبیعتا امسال بیشتر است و تخمین زده شده حدود ۱۰۰ میلیارد دیگر به آن افزوده خواهد شد. در حقیقت فقط برای ده کیلومتر جاده مفید باید یک هزینه ۳۰۰ تا۴۰۰ میلیاردی را پیش بینی کنیم. عمده مشکل شهر تملک این اراضی است. حدود ۵۰ درصد این اراضی در تملک شهرداری است ولی ۵۰ درصد هم در اختیار ۲۰ مالک حقیقی است که بایستی با آنها هم توافقی صورت بگیرد تا پروژه به سرانجام برسد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان با اشاره به برنامه های فرهنگی شهرداری توضیح داد: مجموعه شهرداری همواره از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی حمایت صددرصدی داشته است. مانند اجرای بزرگ سرود سلام فرمانده. همچنین یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی ما در ماه محرم الحرام و همزمان به مراسم سوم حضرت امام حسین(ع) بود که اجتماع بزرگ هیئات مذهبی برای اولین بار در میدان آزادگان صورت گرفت.

شهردار پاکدشت با اعلام اینکه همواره پذیرای انتقادات سازنده رسانه ها می باشد، گفت: بنده حدود ۱۲ سال در حوزه وزارت ارشاد و فرهنگ خدمت کردم و خودم را بخشی از بدنه رسانه‌ای این منطقه و سطح استان و کشور می‌دانم. از این رو با کمال میل و افتخار در خدمت شما عزیزان بوده و سعی کرده ام پذیرای انتقادات سازنده باشم. زیرا منتقدان هم بخشی از جامعه و مردم ما هستند و ما نسبت به آنها مسئولیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *