امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساوه میزبان کنگره ملی شعر عاشورایی است

ساوه – ابتکارآنلاین: نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
کد خبر: 2583
زمان انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ قبل از ظهر -
239 بازدید

به گزارش خبرنگارابتکارآنلاین به نقل از مهر- مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه شامگاه دوشنبه در سالن سلمان ساوجی این شهر برگزار شد.

 

حسین محمودی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در این مراسم اظهار کرد: این رویداد فرهنگی ادبی در سالیان گذشته ۱۰ دوره به صورت استانی و ۷ دوره به صورت منطقه‌ای برگزار شد و این نخستین باری است که ساوه میزبان کنگره ملی شعر عاشورایی است.

 

وی ادامه داد: فراخوان این کنگره از اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد و بیش از ۹۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره رسید. پس از بازبینی ِاین آثار توسط داوران ۹ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا و جهاد تبیین محورهای اصلی این کنگره را شامل می‌شود و تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران فداکارش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین (ع)، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی بخشی از اهداف این رویداد فرهنگی ادبی است.

 

محمودی فر افزود: لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره برای نفر اول مبلغ ۴ میلیون تومان، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳ میلیون تومان به نفر دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به نفر سوم ۳ میلیون تومان، لوح تقدیر و ۵ جایزه نقدی، هریک به مبلغ یک میلیون تومان به ۵ اثر جوایز این کنگره را شامل می‌شود که بر همین اساس به نفرات برگزیده اهدا شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *