امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازگشایی رسمی مرز باشماق مریوان برای زائران اربعین

کردستان – ابتکارآنلاین: استاندار کردستان گفت: مرز باشماق مریوان از امروز ۱۵ شهریور ماه به صورت رسمی برای تردد زائران اربعین بازگشایی شد.
کد خبر: 2579
زمان انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳ قبل از ظهر -
256 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – اسماعیل زارعی کوشا در ارتباط زنده اینترنتی با شبکه خبر افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تردد زائران اربعین حسینی به صورت کاروانی خواهد بود و این کاروان‌ها در بازه زمانی ساعت ۷ صبح تا ۱۷ عصر از مسیر مرز باشماق مریوان عبور و وارد شهر سلیمانیه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای تردد، ایاب و ذهاب و حمل و نقل زائران اندیشیده شده است،گفت: موکب‌هایی نیز در سلیمانیه راه اندازی شده واز شهر سلیمانیه نیز زائران به صورت کاروانی اعزام خواهند شد.

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه شهر مریوان به عنوان پایگاه اصلی میزبانی از زائران خواهد بود، یاد آور شد: هماهنگی و اقدامات لازم برای اسکان و تردد آسان زوار اربعین انجام شده است.

 

زارعی کوشا افزود: با توجه به اینکه برای نخستین بار کردستان میزبان زائران اربعین حسینی است، از پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها و امکانات برای حضورمردم در حماسه عظیم  و با شکوه راهپیمایی  اربعین خبر داد.

 

وی ظرفیت پارکینگ‌های مرز باشماق  را ۲۵ هزار دستگاه خودرو عنوان کرد و گفت: برای بازگشت زوار نیز از همین مرز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 

زائران اربعین حسینی برای تردد از مرز باشماق باید ابتدا به سنندج آمده و سپس از این شهر به سمت مریوان حرکت کنند و از شهر مریوان نیز به سمت مرز رفته  که بعد از ورود به خاک عراق، ماشین‌های حمل و نقل آماده جابجایی زوار به شهر سلیمانیه بوده و پس از اسکان و پذیرایی به سمت نجف و کربلا حرکت خواهند کرد.

(منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *