امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون سیاسی استاندار سمنان:

مرکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی استان سمنان ایجاد می‌شود

سمنان- ابتکارآنلاین: معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه مرکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی استان ایجاد می‌شود، گفت: مهارت افزایی بهبود یافتگان اعتیاد محور این مراکز خواهد بود.
کد خبر: 2604
زمان انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ بعد از ظهر -
277 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از مهر – احمد ریواده با بیان اینکه مرکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی استان سمنان ایجاد می‌شود، ابراز کرد: افرادی که در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ (اقامت موقت و درمان اعتیاد) فرایند بهبودی خود را می‌گذرانند در مرکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی فرایندهای مهارت افزایی، جامعه پذیری و اشتغال و … را فرا می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه آموزش معتادان بهبود یافته از جمله محورهای این مرکز است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز اجرای مرکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی استان سمنان توسط بهزیستی استان صادر و جانمایی آن نیز صورت گرفته است.

 

افزایش ۲ برابر ظرفیت تا پایان سال

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه امیدواریم که این مرکز جامع تا مهرماه سال جاری به افتتاح برسد، ابراز کرد: این مرکز در بدو امر، ظرفیت ۳۰ نفر را دارد اما می‌تواند این امر، بیشتر نیز شود.

 

ریواده با بیان اینکه مهمترین رسالت مرکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی در کنار مسائل اجتماعی و توانمند سازی، موضوع اشتغال خواهد بود، ابراز کرد: مهارت افزایی و تسهیلات بانکی با هدف تسهیلگری و بستر سازی برای اشتغال بهبود یافتگان در این مرکز دنبال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم به ظرفیت ۶۰ نفر در مرکز جامع توانمند سازی و صیانت برسیم، بیان داشت: این مرکز دارای دو وظیفه دارد نخست اینکه افراد بی سرپناه را در خود جای داده و در کنار اسکان به آنان مهارت اشتغال و جامعه پذیری ارائه می‌کند و رسالت دوم همین خدمات برای افرادی است که روزانه به مرکز مراجعه خواهند کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *