امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

اجرای ۳۰ طرح اقتصادی در استان اردبیل

اردبیل – ابتکارآنلاین: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۳۰ طرح اقتصادی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان اجرا می شود.
کد خبر: 2644
زمان انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ قبل از ظهر -
242 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – یعثوب نژادمحمد روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد نیاز است که در صورت تحقق این سرمایه گذاری‌ها ۲هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد می‌شود.

 

وی اضافه کرد: این طرح‌ها در بخش‌های گردشگری، صنایع معادن و کشاورزی اجرا می‌شود که مقدمات اولیه برای مکان‌یابی و استعلام انجام شده است.

 

نژاد محمد از پیگیری‌ها برای مشارکت شرکت‌های خارجی با هدف تکمیل پروژه‌های عمرانی در استان خبر داد و  گفت: اقدامات مؤثری در حال انجام است تا با فراخوان شرکت مادر تخصصی تأمین و تجهیز طرح‌های زیربنایی حضور فعال شرکت‌های خارجی را در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان اردبیل شاهد باشیم.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را با هدف احصا و کاهش فرآیندهای زاید صدور مجوزها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال یادآور شد و گفت: با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان مورد نیاز برای صدور مجوزها کاهش پیدا کرده و تسهیل در این فرآیندها را با حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد هستیم.

 

نژادمحمد افزود: تلاش بر این است این مرکز با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زاید یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشد که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: در این مرکز نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا فرآیند صدور مجوزها را در یک سامانه الکترونیکی یکپارچه کاهش داده و به سرعت پاسخ استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران صادر شود.

 

این مقام مسئول استانی میزان سرمایه‌گذاری خارجی  در استان را به تعداد سه مورد سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۰ میلیون دلار یادآور شد و گفت: تلاش بر این است تا برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بهترین شرایط و جذاب‌ترین فضای سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *