امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برای پذیرایی و اسکان زائرین اربعین

اراک – ابتکارآنلاین: دبیر ستاد اربعین استانداری مرکزی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در مرزهای خروجیِ کشور و همچنین بازگشت تعداد زیادی از زائران اربعین و تردد آنان از راه های استان، استاندار مرکزی به قید فوریت دستور آمادگی کامل برای اسکان و پذیرایی از زائرین را به دستگاه‌های اجرایی این استان صادر کرد.
کد خبر: 2673
زمان انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ قبل از ظهر -
282 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین به نقل از ایرنا – «مهدی پزشک‌نیا» افزود:  با دستور استاندار مرکزی همه دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای اداری این استان برای پذیرایی و اسکان زائرین اربعین در آمادگی کامل باشند.

 

وی اظهار داشت: استاندار مرکزی با تقدیر از موکب داران و نهادهای ذی ربط در استان و معین در مرز مهران، بر افزایش ظرفیت اسکان گسترده  و پذیرایی از زائران به اعضای شورای اداری و ستاد اربعین این استان تاکید دارند.

 

به گزارش ایرنا، آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب درخاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهرهای زیارتی سبب شد تا از روز جمعه – ۱۸ شهریور –  ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرزهای شش گانه با عراق را ببندد.

 

بیشترین سفر زائران اربعین به کشور عراق مربوط به سال ۹۸ و اولین سال لغو روادید میان دو کشور است که جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل می شد؛ اما بنابر آمار دستگاه های ذیربط تاکنون و بیش از یک هفته مانده به اربعین حسینی، حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای مختلف وارد عراق شده اند.

 

بر اساس پیش بینی ها حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار نفر در پشت مرزها، در مسیر حرکت به سمت مرز و با قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند که افزایش تعداد به بیش از چهارمیلیون زائر را رقم خواهد زد.

 

رییس ستاد مرکزی اربعین امروز بار دیگر از مردم خواست که برای زیارت اربعین از مراجعه به مرزها پرهیز کنند تا شرایط برای تردد زائران فراهم شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *