امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرح موضعی محله گلابدره شمیرانات تهیه و تدوین شد

شمیرانات- ابتکارآنلاین: سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: طرح موضعی محدوده گلابدره در منطقه یک به مساحت ۸۳ هکتار تهیه و تدوین شده است و طی روزهای آینده به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج ارسال می شود.
کد خبر: 2682
زمان انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ بعد از ظهر -
320 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – مهدی هدایت رور شنبه با اعلام این خبر توضیح داد: طرح موضعی محدوده گلابدره در جلسه ای با حضور سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه یک و نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، ارائه شد و مورد تأیید حاضران قرار گرفت.

 

وی گفت: محدوده گلابدره دربرگیرنده یک هزار و ۱۳۵ پلاک است و در شرایط کنونی به دلیل مشکلاتی از قبیل ریزدانگی و نفوذناپذیری بافت، مالکیت غیررسمی، ساخت و سازهای غیرمجاز و ناکارآمدی ضوابط طرح تفصیلی دچار تشدید فرسودگی و ایجاد شرایط کالبدی بحرانی و به تبع آن آسیب ها و مشکلات اجتماعی متعددی شده است.

 

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص طرح موضعی محله گلابدره، افزود: در طرح موضعی این محله تلاش شده تا با اصلاح طرح تفصیلی موجود، پیشنهاد ضوابط کارآمد، ایجاد مشوق‌های تجمیع و نوسازی و پیش بینی راهکارهایی برای حل مشکلات ثبتی و سندی ساکنین، زمینه ساماندهی و توسعه محدوده گلابدره فراهم شود.

 

هدایت خاطرنشان کرد: همچنین تأمین خدمات پشتیبان سکونت و توجه به توسعه گردشگری در محدوده گلابدره از دیگر نکاتی است که در تهیه طرح موضعی این محدوده مورد توجه قرار گرفته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *