امروز جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳

دستور قضایی برای پهلوگیری یک کشتی حامل گندم در بندرعباس

بندرعباس – ابتکارآنلاین: دادستان بندرعباس برای پهلوگیری یک کشتی حامل ۷۰ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی بندرعباس و همچنین ترخیص ۳۰ هزار تن برنج وارداتی از گمرک دستور قضایی صادر کرد.
کد خبر: 2706
زمان انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ قبل از ظهر -
380 بازدید

به گزارش خبرنگار ابتکارآنلاین – علیرضا احمدی منش در بازدید سرزده از انبار‌های بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: این دستور در راستای تنظیم بازار داخلی و همچنین کاهش هزینه حضور کشتی‌ها در بنادر (دموراژ) صادر شده و برای حمل یکسره این کالا‌های وارداتی نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است.

 

وی افزود: برای ترخیص فوری این محموله‌های بزرگ و بارگیری و ارسال آن به سراسر کشور دستورات ویژه‌ای صادر شده و دستگاه‌های متولی، مکلف هستند فوراً در این خصوص اقدام کنند.

دادستان بندرعباس بر لزوم اطمینان از سلامت کالا‌ها و محموله‌های وارداتی نیز تأکید کرد و گفت: سلامت اقلام خوراکی و مصرفی خط قرمز دستگاه قضایی است و به متولیان این حوزه تأکید شده است که سلامت همه کالا‌های مصرفی و وارداتی ابتدا سنجیده شود و پس از احراز شرایط لازم، ترخیص شوند.

 

احمدی منش افزود: به قاضی ویژه بنادر و گمرکات استان دستور داده شده است که با تشکیل کارگروهی متشکل از ادارات خدمات رسان در این حوزه، تدابیر لازم برای تصمیم گیری در خصوص همه نمونه‌ها به صورت یکپارچه صورت بگیرد و برای کاهش هزینه حضور کشتی‌ها در بنادر و آزمایش به منظور تسریع در ترخیص کالا‌های وارداتی اقدامات لازم انجام شود.

(منبع: خبرگزاری صداوسیما)

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *